הפגנת המחאה החברתית: 89 מפגינים נעצרו; "אלימות השוטרים היא היחידה שהייתה ברחובות"

מספר שיא של עצורים בהפגנת המחאה החברתית שיצאה אתמול מכלל שליטה. אף אחד מהעצורים לא שוחרר ובמשטרה עושים מאמצים להשאירם במעצר על מנת להגיש נגדם כתבי אישום. פעילת המחאה, סתיו שפיר: "היחידים שהשתוללו והפעילו אלימות היו השוטרים ועל זה אף אחד לא מדבר"

מפגינים חוסמים את רחוב אבן גבירול בת"א
מפגינים חוסמים את רחוב אבן גבירול בת"א | צילום: חדשות 10

המחאה החברתית פונה לפסים אלימים? 89 מפגינים נעצרו אתמול (מוצאי שבת) במהלך הפגנת המחאה החברתית ברחובות תל אביב. עד כה לא שוחרר אף אחד מהעצורים ובמשטרה עושים מאמצים רבים על מנת לחקור אותם ולהביא אותם במהרה לבית משפט על מנת להגיש נגדם כתבי אישום.

פעילת המחאה החברתית סתיו שפיר אמרה היום בתכנית הבוקר של אורלי וגיא כי הטענות לגבי אלימות של פעילי המחאה אינן נכונות וכי האלימות היחידה שהייתה אמש ברחובות תל אביב הייתה זו של השוטרים. "האנשים היחידים שמשתוללים ומפעילים אלימות אלו השוטרים ועל זה אף אחד לא מדבר", אמרה שפיר.

מי שהייתה ממובילי המחאה בקיץ שעבר אמרה כי הבעיה אינה בשוטרים עצמם וכי ברור לה שחלקם אף מזדהה ותומך עם מטרות המחאה. "יש פה הוראה מכוונת מלמעלה. ממשלת ישראל החליטה להפסיק את המחאה החברתית כי היא רואה שזה מסכן אותה", הסבירה שפיר.

עוד הוסיפה כי האלימות וניפוץ שמשות של סניפי בנקים לא היו מתוכננים, אך ,הפרת הסדר הציבורי היא בהחלט חלק מהעניין. "אני מרגישה שכל חיי חינכו אותי להילחם למען החברה שלי והים הממשלה מחנכת אותי לשתוק וללכת לעבודה", אמרה שפיר.

"אלימות המפגינים חצתה את כל הקווים האדומים"

מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב אהרון אקסול, התראיין אף הוא לתכנית הבוקר ואמר כי האלימות שהייתה בהפגנה במוצאי שבת חצתה את כל הקווים האדומים. "מדובר באנשים ששמו לעצמם למטרה להתעמת עם השוטרים, אחרת לא ברור לי למה נקטו אלימות כל כך קשה", הוא אמר.

אקסול הסביר כי גם ההפגנה שאירעה בשדרות רוטשילד ביום שישי, במהלכה נעצרה דפני ליף, וגם ההפגנה אמש לא היו חוקיות אך במשטרה החליטו לאפשר את קיומן של שתיהן. "אולי מבחינתם המחאה לא מקבלת את הפוקוס שהם היו רוצים. הם בחרו לנפץ שמשות ולזרוק אבנים על שוטרים", הוסיף אקסול