שובה של המחאה? 3,500 מחו בכיכר רבין על יוקר המחייה

המחאה שסחפה את המדינה תחכה כנראה להזדמנות אחרת כדי לחזור לממדים שאפיינו אותה בקיץ שעבר. כמה אלפים הגיעו לכיכר רבין בתל אביב להפגנה המרכזית. איציק שמולי: "המענה הקוסמטי שנתנה הממשלה אינו מספק אותנו"

הפגנה של המחאה החברתית בכיכר רבין בתל אביב
הפגנה של המחאה החברתית בכיכר רבין בתל אביב | צילום: בוצ׳צ׳ו

(1:37)

המחאה מנסה לצאת לדרך חדשה: אלפי בני אדם הגיעו הערב (מוצאי שבת) לכיכר רבין בתל אביב להפגנה שאמורה הייתה להחזיר את מחאת יוקר המחייה לרחובות. בערים נוספות ברחבי המדינה ציינו הערב גם כן את המחאה אך נראה שישנה עוד דרך ארוכה עד למימדים אליהם הגיע המאבק החברתי בקיץ שעבר.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

בניגוד לעצרות המרכזיות בשנה שעברה לא הוקמה במה מרכזית בכיכר. תנועות מחאה רבות הקימו דוכנים וניסו להציג את המצע שלהם למפגינים שהגיעו. קשר של ממש בין התנועות לא היה ולא עלתה אג'נדה אחת ויחידה ממכלול דוכני המחאה שהוצגו ונפרסו.

אף אחד מן השמות אליהם התרגלנו בשנה שעברה לא הגיע לעצרת. דפני ליף, סתיו שפיר, רגב קונטס וחבריהם שבשנה שעברה לקחו את המושכות לא הופיעו הערב ולא הובילו את נסיון הקאמבק של הדרישה לצדק חברתי.

מי שכן הגיע לכיכר היה יושב ראש אגודת הסטודנטים איציק שמולי שאמר כי הממשלה נתנה מענה קוסמטי בלבד לדרישות המחאה החברתית של הקיץ שעבר. "המענה הזה אינו מספק אותנו ואנו דורשים מהדרג הפוליטי שינוי כיוון אמיתי במדיניות החברתית-כלכלית", אמר שמולי.

"אנחנו מתבוננים מעתה על צעדי הממשלה בנושאים אלה בדריכות רבה ונערכים כל העת לאפשרות לחדש את המחאה בעוצמה אם הממשלה תמשיך במדיניות המריחה", אמר יושב ראש התאחדות הסטודנטים הארצית.