פרשת "בחדרי חרדים": יועצו של ליצמן נחקר, עדות נגבתה מח"כ לשעבר

יועצו של סגן שר הבריאות נחקר היום במשטרה ונשאל אם ליצמן נסחט על ידי מנכ"ל האתר החרדי. חבר הכנסת לשעבר מאיר פורוש הגיע למסור עדות סביב קמפיין הבחירות שלו לעיריית המשטרים. במקביל, בית המשפט האריך את מעצרו של מנכ"ל האתר ב-6 ימים: "מסוכן לציבור"

הקלטה נסתרת פרשת בחדרי חרדים
הקלטה נסתרת פרשת בחדרי חרדים | צילום: ערוץ 10 - צילום מסך

פרשיית הסחיטה של בכירים באתר האינטרנט החרדי "בחדרי חרדים" מסתעפת. היום (חמישי) התברר כי מעבר לחשדות הפליליים התגלו גם חשדות פוליטיים. המשטרה חקרה היום את קובי איזק, יועץ התקשורת של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. איזק נחקר באזהרה כחשוד על מספר דברים. בין היתר הוא נשאל אם ליצמן עצמו קשור לפרשה. הסיבה לכך היא שישנו חשד לסחיטה של חסידי גור וליצמן הוא המייצג הבכיר שלהם בכנסת.

בנוסף נחשד אם הוא הפיץ את הקלטת המביכה של דודי זילברשלג אבל הוא הכחיש את החשדות במשטרה. זו מצדה גבתה עדות גם ממאיר פורוש, חבר הכנסת לשעבר, על הקמפיין שלו לראשות עיריית ירושלים.

רוב החקירה עדיין נמצאת בימ"ר ירושלים, אבל חלק ממנה הועבר ליחב"ל כדי לבדוק את הנושא הרגיש יותר. זה שמעוסק בשאלה אם היו חברי כנסת שמעורבים בפרשה או שנסחטו על ידי מנכ"ל האתר ואנשיו.

המשטרה ליועץ המשפטי: לסגור את האתר

היום הוארך מעצרו של מנכ"ל האתר החשוד בסחיטה באיומים בשישה ימים. מהדיון שהתקיים היום עולה כי עוד ועוד עדויות וראיות מגיעות לשולחנם של החוקרים ומחזקים את החשדות נגד האיש. השוטרים מאמינים כי יהיו עוד נסחטים שעדיין לא התלוננו. בימ"ר ירושלים חושדים כי במשך שנתיים הצטברו הסכומים שנסחטו לכדי מיליוני שקלים.

בנוסף המשטרה פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיסגור את האתר. זאת כדי לאפשר לעוד נסחטים לכאורה לאזור אומץ ולהתלונן. מפקד משטרת ירושלים, ניצב ניסו שחם, אמר היום כי סגירת האתר תביא לכך עשרות או אולי מאות נסחטים נוספים יתלוננו. "אני בטוח שזה יפרוץ את הסכר", הסביר ניצב שחם. .

גם איש העסקים החרדי דודי זילברשלג הגיע היום להעיד בפרשה. "שלשום העלו לאתר אשכול שמנסה להלום בי לפי השיטות הישנות והרעות", הוא אמר בצאתו. "שתיקת הכבשים עדיין נמשכת. הכל בגלל שהאתר עוד באוויר", הוא הוסיף.