תעלומה: כיצד מת הצעיר הישראלי בתאילנד?

גופתו של שי אברהם, בן 27, נמצאה לפני כחודש בתאילנד, לשם הגיע לטיול. המשפחה לא מאמינה לרשויות התאילנדיות שטענו כי הוא מת בטביעה. אביו: "אילו זה היה בן של ראש ממשלה, או נשיא, היו הופכים את כל תאילנד בשביל לדעת מה קרה."

גופתו של שי אברהם, בן 27, נמצאה לפני כחודש בתאילנד, לשם הגיע לטיול. המשפחה לא מאמינה לרשויות התאילנדיות שטענו כי הוא מת בטביעה.
גופתו של שי אברהם, בן 27, נמצאה לפני כחודש בתאילנד, לשם הגיע לטיול. המשפחה לא מאמינה לרשויות התאילנדיות שטענו כי הוא מת בטביעה. | צילום: ערוץ 10 - צילום מסך

(02:34 דקות)

זה היה אמור להיות טיול התאווררות למזרח הרחוק: שי אברהם, בן 27, הגיע לקופנגן שבתאילנד לפני כחודש במהלך טיול. באותו יום נמצאה גופתו, אך רק שלושה ימים לאחר מכן נודע למשפחתו על כך בעקיפין. המשפחה לא מאמינה לרשויות התאילנדיות שטענו כי הוא מת בטביעה.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

יעקב אברהם, אביו של שי, מרגיש שלא נעשה מספיק כדי לגלות מה קרה לבנו: "אילו זה היה בן של ראש ממשלה, או נשיא, היו הופכים את כל תאילנד בשביל לדעת מה קרה." אחותו של שי, נטע, מספרת: "הוא היה בשיא שלו בתאילנד, ראו שהוא נהנה והתחבר ולצערי שם זה נגמר".

בסוף ינואר שי יצא לבדו ללאוס, שם החל את הטיול שלו. אחרי קצת יותר מחודש הוא עזב את לאוס לכיוון תאילנד. שלושה ימים קודם לכן, התקשר למשפחה וסיפר כי הוא מתכוון להגיע לקופנגן. זו הייתה הפעם האחרונה שהם שמעו ממנו. "לאורך כל הטיול ראיתי שהוא שמח ומאושר ושמחתי בשבילו", מספר אביו.

כמעט שבוע לאחר אות החיים האחרון, נאמר למשפחת אברהם כי הבן שי נמצא מת על החוף. אבל מעבר לזה, לא נאמר להם הרבה. "מה קרה, למה זה קרה, מי מצא אותו, אם הוא היה לבד. לא קיבלנו תשובות", אומרת האחות נטע.  לטענת התאילנדים, שי מת מאי ספיקת ריאות שהייתה יכולה להיגרם מטביעה, אבל האב יעקב מתקשה להאמין: "המים שם היו כמו פלטה, שקטים. לא ייתכן שזו טביעה."

המשפחה שקלה לבצע נתיחה שלאחר המוות, אך האפשרות הזו ירדה מהפרק. "גם אילו רצינו לעשות נתיחה בשביל לדעת מה קרה, בגלל החומרים המשמרים התייעצנו עם פרופסור היס מהמכון הפתולוגי," אומרת נטע, "והוא אמר לנו שאין טעם לחטט בגופה כי לא יהיו ממצאים."

לממצאי הדוח התאילנדי, היא לא מאמינה: "שעת המוות הייתה 12:50 בצהריים יש לנו תמונות ששי מצולם בגוף מלא, שמישהו צילם אותו כשהוא צוחק. לפי הדוח שלהם, זה עשר דקות אחרי המוות בערך."

נראה שהתעלומה לא רק רחוקה מפתרון אלא שגם שאיש לא מתאמץ לפענח אותה. "ניסו להשתיק את כל העניין איזה שלושה ימים, אני לא יודע מאיזו סיבה." אומר יעקב אברהם, "גנבו לו כסף מזומן, נשארו רק המחאות הנוסעים וגנבו לו אייפד וכרטיסי אשראי ואת כל הדברים יקרי הערך. אני רק לא יודע איך המצלמה הגיעה למלון."

במשרד החוץ אומרים שאינם יכולים להתערב בחקירת משטרה, אך הפנו את המשפחה לתחנת המשטרה בארץ ודיווחו על המקרה לשלוחת האינטרפול בישראל. "אזרח מת בחו"ל ואין שום גוף שלוקח אחריות על בדיקת נסיבות המקרה. ולצערי הרב, מקרה כזה יכול לקרות שוב." מזהירה נטע, והאב יעקב לא מפסיק לשאול את עצמו מה באמת קרה: "אולי עשו את זה בצורה כזו שיחשבו שזה שוד, אולי זה מקרה לאומני אפילו, אני לא יודע, אנחנו רוצים לדעת את האמת וזה לא ייתן לנו מנוח כל החיים עד שנדע מה קרה שם."