ההסתדרות הקפיאה את מועמדותם של כבל ופרץ בשל חשש לזיוף חתימות

ועדת הבחירות המרכזית של ההסתדרות הודיעה על הקפאת מועמדותם של חברי הכנסת איתן כבל ועמיר פרץ לראשות הארגון עד לבירור נוסף. הוועדה ציינה כי הנתונים שהציגו השניים מעלים חשש לכאורה לזיוף חתימותיהם של התומכים בהם. כבל: "עיני יצא מדעתו, מישהו צריך לעצור את האיש הזה"

איתן כבל ועמיר פרץ
איתן כבל ועמיר פרץ | צילום: רפי קוץ

 

מי יתמודד מול עופר עיני? ועדת הבחירות המרכזית של ההסתדרות הודיעה אמש (שני) כי היא מקפיאה את מועמדותם של איתן כבל ועמיר פרץ לראשות ההסתדרות עד לבירור נוסף.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

בהודעת הוועדה נאמר כי הנתונים שהם הציגו מעלים חשש לכאורה לזיוף חתימותיהם של התומכים בשניים. במטה פרץ העלו בתגובה טענות קשות נגד אנשיו של יו"ר ההסתדרות הנוכחי, עופר עיני, שלטענתם מאיימים על החותמים ודורשים שימשכו את חתימותיהם.

"הניסיון למנוע התמודדות במסווה של נימוקים משפטיים לא יצליח. בחירות חופשיות הן סם החיים של כל ארגון הרוצה להתקיים ומי שעושה מאמצים למנוע בחירות כנראה שיש לו מה להסתיר וממה לפחד", מסר פרץ. "ההודעה היום של ועדת הבחירות הינה תוצאה ישירה של בדיקה מגמתית שבחרו לבצע".

גם כבל הגיב להחלטה ותקף את עיני. "יו"ר ההסתדרות יצא מדעתו, מישהו צריך לעצור את האיש הזה. אחרי שהכריז ביום אחד שבעה סכסוכי עבודה הוא ביטל את הבחירות להסתדרות ופסל את כל המועמדים. רק אתמול קיבלנו הודעה מההסתדרות שמבקשת לתקן בתוך שבוע ליקויים קטנים שהתגלו ברשימות ופתאום מודיעים לנו דרך התקשורת על פסילת הרשימה וחשד לפלילים. השיטות הללו לא יעצרו אותי, אמשיך להילחם למען ציבור העובדים שזקוק בדחיפות להנהגה אחרת".

"עיני קורץ לועדים הגדולים לקראת הבחירות"

בתוך כך, התייחס גורם בהסתדרות לשביתות עליהן הכריז עיני בשבועות האחרונים. הגורם אמר כי מדובר בנסיון של עיני לקרוץ לוועדים הגדולים לקראת הבחירות להסתדרות, שיתקיימו בעוד שלושה חודשים. הוועדים נחשבים לקבלני הקולות העיקריים, שיאפשרו לו להיבחר שוב.

עיני הצהיר שוב ושוב כי הוא נגד שביתות ומשתמש בהם רק כמוצא אחרון, אך הוא הצליח להוציא לפועל 5 שביתות בתוך שבועיים. יש לציין, כי רוב השביתות שהוציאה ההסתדרות לפועל בשנים האחרונות היו שביתות סולידרויות עם עובדים חלשים דווקא, ולכן ההערכה שלעיני חשוב להתיר את הרסן ולאפשר להסתדרות לשבות.