בשורה לעובדים: מפעל "פרי הגליל" ייפתח מחר מחדש

הבעלים של המפעל בחצור הגלילית, שנסגר בסוף השבוע האחרון, החליטו להיענות לבקשת ועד העובדים וההסתדרות ולפתוח אותו מחדש בעקבות הסדר זמני. ביום ראשון הקרוב יחל הליך של חקיקה מזורזת לקידום מתן מענק ממשלתי למפעל

הפגנה של עובדי פרי גליל
הפגנה של עובדי פרי גליל | צילום: קריאטיביטי

 

400 המשפחות ניצלו - בינתיים: מפעל "פרי הגליל" בחצור הגלילית, שנסגר ביום שישי האחרון, ייפתח מחר (שלישי) את שעריו מחדש. בישיבה שנערכה בהשתתפות בעלי המפעל, יושב ראש ועד העובדים ויו"ר ועדת הכספים של הכנסת, משה גפני, החליטו הבעלים להיענות לבקשת הוועד וההסתדרות ולפתוח את המפעל מחדש.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

ביום ראשון הקרוב תחל הקואליציה הליך של חקיקה מזורזת לקידום מתן מענק ממשלתי למפעל, למרות שבאופן רשמי המפעל אינו עומד בקריטריונים בהם נדרש לעמוד כדי לקבל את הכסף.

מדובר על כך שגם מפעלים עם פחות מ-25% ייצוא לשווקים בארה"ב ובאירופה יוכלו לקבל בתנאים מסוימים, שפרי הגליל עומד בהם, סיוע ממשלתי.

מפעל פרי גליל נסגר באופן מפתיע ביום שישי האחרון, לאחר שהבעלים הודיעו כי אין כדאיות כלכלית בהמשך החזקתו, והעובדים הוצאו לחופשה ללא הגבלת זמן. הבעלים טען כי הממשלה הבטיחה להעביר למפעל מענק על סך 18 מיליון שקלים, אך לא עמדה בכך, מה שהביא להחלטה.

"אנחנו לא יכולים לקבל את ההתנהלות הברוטלית"

אתמול דרשה ההסתדרות לפתוח מחדש את המפעל. "אנחנו לא יכולים לקבל את ההתנהלות הברוטלית הזאת כלפי העובדים. ברור שהממשלה חייבת לעמוד בהתחייבויותיה, אולם קודם כל יש לפתוח את המפעל מחדש. סגירת המפעל היה צעד שלא נוכל לעבור עליו בשקט", אמר יו"ר ההסתדרות עופר עיני.

בשנים האחרונות ניהלו עובדי המפעל מאבק על מקום עבודתם כשרק לפני מספר חודשים המקום עמד שוב בסכנת סגירה. בחודש נובמבר האחרון התבצרו עובדי המפעל והשביתו את העבודה במחאה על פיטורי חבריהם לעבודה.