עובדי פרי גליל יתכנסו לדון בסגירת המפעל; יחימוביץ': "צעד אלים של הבעלים"

בשעות הערב צפויים העובדים להגיע לשערי המפעל בחצור הגלילית שנסגר אתמול ולהיפגש עם נציגי ההסתדרות. יו"ר העבודה תקפה את הבעלים אושיק אפרים וקראה לראש הממשלה להתערב באופן מיידי. "סגירת פרי הגליל היא חורבנה של העיירה חצור הגלילית", אמרה יחימוביץ'

הפגנה של עובדי פרי גליל
הפגנה של עובדי פרי גליל | צילום: קריאטיביטי

שבת קשה עברה על עובדי מפעל פרי הגליל שבחצור הגלילית. העובדים יתכנסו הערב (שבת) בשערי המפעל יחד עם הנהגת ההסתדרות במטרה לתכנן את צעדיהם לימים הקרובים. אתמול אחר הצהרים הופתעו העובדים לגלות שהנהלת המפעל החליפה את המנעולים ואת חברת השמירה.

המהלך של ההנהלה התבצע במטרה לסגור את המפעל, זאת ללא כל התרעה מוקדמת וחרף הניסיונות של ההסתדרות למנוע את פיטורי העובדים.

יושב ראש מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אמרה הערב כי "הסגירה החד צדדית של מפעל פרי הגליל בערב שבת, נעילת שעריו במנעולים והצבת שומרים על הפתחים בלא כל משא ומתן עם העובדים היא צעד אלים ופרוע של הבעלים אושיק אפרים".

היא קראה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתערב מיד בנעשה. "מדובר ב-220 עובדי שכר מינימום, שכל חייהם עובדים במפעל. רובם שומרי שבת שהשבת שלהם הייתה קשה ומרה", הסבירה יחימוביץ'.

"סגירת פרי הגליל היא חורבנה של העיירה חצור הגלילית. דמי אבטלה, יצירת מקומות עבודה חלופיים ותשלומי העברה - יעלו למדינה פי כמה וכמה מהצלת המפעל", הזהירה יושבת ראש מפלגת העבודה.