כל עכבה לטובה: הרכבת "זכתה" בפרס עבור שביעות רצון הלקוחות

משרד האוצר יעניק לחברה 70 אלף שקלים בעקבות סקר שמראה כי 79% מהנשאלים השיבו כי הם מרוצים מהנסיעה. אולם כעת מתברר כי הרכבת עצמה הזמינה את הסקר ואף ניסחה את השאלות. מצד שני, החברה תיקנס במיליון וחצי שקלים בגלל איחורים וביטולי נסיעות בשנה שעברה. בתוך כך, ההנהלה הוציאה תיעוד בו מותקף המנכ"ל על ידי עובדים בלוד

רכבת ישראל
רכבת ישראל | צילום: רויטרס

לראות ולא להאמין: רכבת ישראל זוכה בפרס ממשרד האוצר על סך 70 אלף שקלים, בעקבות עמידה בסקר שביעות רצון של לקוחות לשנת 2011. במסמך פנימי של החברה היא מדווחת ש-79% מהנשאלים שמילאו טפסים על הקרונות היו מרוצים מתפקוד הרכבת.

כעת נשאלת השאלה כיצד זה מסתדר עם אינספור התלונות, הביטולים והאיחורים המוכרים. לצורך הבנה יש להבין קודם כל באיזה סוג של סקר מדובר. את השאלון הזה הזמינה הרכבת, היא ניסחה את השאלות ביחד עם חברת הסקרים, היא קיבלה את כל הנתונים והיא העלתה אותם על הכתב.

לטענת החברה השתתפו בסקר בשנה האחרונה 27 אלף נוסעים - אבל את רשימת השאלות, התשובות והתוצאות לא הסכימו לחשוף.

אז מדוע בכל זאת המסמך הזה חשוב? כי בהתבסס עליו, המדינה מסיקה שלקוחות הרכבת מרוצים מהשירות, ולכן תעניק לרכבת בונוס קטן של 70 אלף שקלים.

מצד שני, כמו שדיווחנו כאן אתמול, הרכבת תיקנס ב-1.5 מיליון ₪ בגלל האיחורים וביטולי הנסיעות בשנת 2011.

תיעוד: מנכ"ל הרכבת מותקף על ידי עובדים

בתוך כך, היום פורסמו תמונות בהן נראה מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר, מותקף על ידי עובדים בלוד בעת שהוא מגיע למקום לביקור. ההנהלה הוציאה את הסרטון במהלך מתוכנן כחלק מהמלחמה התקשורתית נגד ועד העובדים.

יושב ראש הוועד, גילה אדרעי, הסבירה כי העובדים עשו טבעת אנושית סביב צפריר כדי למנוע ממנו להכנס למוסך לאחר שזה כינה אותם "חומר אנושי זול".