לציבור נמאס מהמאבקים ברכבת ישראל: ירידה של 5% במספר הנוסעים ב-2011

שביתות, תאונות, איחורים וביטולי נסיעות. רכבת ישראל מציעה חבילה מגוונת של תלאות עבור ציבור הנוסעים שהחליט להצביע ברגליים. הנהלת הרכבת מתכוונת להגיש תביעה אישית נגד כל חבר ועד שהשתתף בשביתה

רכבת ישראל
רכבת ישראל | צילום: ויקיפדיה העיברית/ רותם דנציג

(5:56 דקות)

נוטשים את הקרונות: השביתה הנוכחית אמנם הגיעה לכדי סיום לאחר יום מפרך, אך דוח פנימי של הנהלת הרכבת מלמד שלציבור הישראלי מתחיל להימאס מתלאות הרכבת. על פי הדוח בשנה האחרונה ירד מספר הנוסעים בבכלל התחנות בחמישה אחוזים.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

מבזקי חדשות בטלפון שלכם: סמסו "חדשות" ל-1397 »

הדוח הפנימי חושף את ההתנהלות המביכה וכמות הטעויות המגוחכת של הרכבת ועובדיה. ב-2011 בוטלו 663 נסיעות רכבת מסיבות שונות - שביתות, תאונות ושיפוצים. 714 איחורים חריגים, למעלה מחמש דקות, נרשמו בשנה אחרונה. וכאמור הנתון המסמן אולי יותר מהכל את הייאוש של הציבור מההתנהלות הלקויה - מספר הנוסעים ירד במרבית הקווים המרכזיים.

בתוך כך עדיין לא התקבלה החלטת בית הדין לעבודה האם להטיל על הנהלת ועד העובדים עבירת ביזוי בית הדין והאם תבחר להענישם וכיצד. בכל מקרה בהנהלת הרכבת לא מחכים לשופטת בית הדין וכבר אמרו כי ינסו להגיש תביעות אישיות נגד כל חבר ועד העובדים שהיה שותף לשביתה.

למרות צווי המניעה שהוציא בית הדין הארצי לעבודה לא חזרו עובדי הרכבת להפעיל את הרכבות במהלך היום. ראשי ועד העובדים לא הגיעו לדיון בשעה 09:00 בבוקר, והשופטת אפרת לקסר הורתה ליושב ראש הוועד, גילה אדרעי, ולסגניה להתייצב בבית הדין בתל אביב עד לשעה 12:15. השופטת הוציאה בסופו של עניין צווי תפיסה, הלחץ עשה את שלו וחברי ההנהלה הגיעו לדיון.

בעקבות השביתה נאלצו הבוקר 150 אלף נוסעי רכבת ישראל למצוא דרך חלופית להגיע לעבודתם. השיבושים בתנועת הרכבות הורגשו כבר מהשעה 23:00 אמש, לאחר שהוועד שוב הודיע על שביתה. בית הדין לעבודה אמנם הוציא צווי מניעה לעובדים, לפיהם הם מחויבים לחזור לקטרים עד השעה 9:00 הבוקר, אולם הם התעלמו מההוראה.