השביתה ברשויות הסתיימה: הנחות הארנונה ייבחנו, המים יוזלו לשכבות החלשות

ראשי הרשויות המקומיות חתמו עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה על הסכם שמסיים את הסכסוך ובעקבות כך יחודשו השירותים לתושבים שהושבתו. במסגרם ההסכם, יימצא פתרון לנהלים המכבידים על הרשויות לקבל תרומות מאנשי עסקים פרטיים וההכנסות מהגרלות מפעל הפיס לא ייפגעו, בניגוד לדרישת משרד האוצר

זבל
זבל | צילום: רוני שיצר

האשפה תפונה, הפקחים חוזרים לרשום דוחות: השביתה ברשויות המקומיות שהחלה אתמול הסתיימה הערב (שלישי) לאחר שהושגה הסכמה בין הצדדים. ראשי הרשויות חתמו עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, על הסכם שמסיים את הסכסוך. 

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

בעקבות ההסכם יחודשו כבר מחר שירותי הרשויות לתושבים, שהושבתו ביומיים האחרונים. בין השאר הוסכם כי הנחות הארנונה שיזם שר הפנים, אלי ישי, בהיקף של כחצי מיליארד שקלים לשנה, ייבחנו מחדש. המים יוזלו לצרכנים מהשכבות החלשות בלבד, ויימצא פתרון לנהלים המכבידים על הרשויות בקבלת תרומות מאנשי עסקים פרטיים.

בנוסף, הכנסות הרשויות מהגרלות מפעל הפיס לא ייפגעו, בניגוד לדרישת משרד האוצר. בנוסף, יוקם פורום לדיון בסוגיות שנותרו פתוחות בהשתתפות מנכ"לי השלטון המקומי ומשרדי הממשלה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך על ההסכ. "אני שמח יחד עם תושבי הערים שהשביתה הסתיימה וכי השירותים יחזרו לפעול כרגיל. מאז הוקמה הממשלה הנוכחית, היא פעלה לחיזוק השלטון המקומי, והקצתה 13.5 מיליארד שקל לפעילות במגוון תחומים לחיזוק הרשויות המקומיות והיא תמשיך לעשות כך גם בעתיד", אמר נתניהו.

גם שר הפנים, אלי ישי, הביע שביעות רצון מההסכם. מלשכתו נמסר כי "ישי בירך על ההישגים שהשיגו במאבק צודק זה למען אזרחי המדינה, וכן את ראש הממשלה על הענותו והקשבתו לדרישותיהם המוצדקות, שגובשו".

במהלך היום נפגשו ראשי הרשויות עם שר הפנים לאחר שראש הממשלה דחה אמש את מתווה הפשרה שאותו ניסחו במשותף. בשלטון המקומי גם זעמו על כמה מראשי הרשויות של הליכוד שהפסיקו הבוקר את השביתה על דעת עצמם.

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, דחתה את הטענות על הסף. "אין שום קשר פוליטי. השלטון המקומי נמצא במצב קשה, אין שום ספק. אבל זו לא רק הממשלה הזו, זה לאורך כל הדרך. מטרת השביתה הייתה מאוד מוגדרת והיא התמקדה בחקיקה פופליסטית ומטורפת, כולל מצד שר הפנים עצמו שהוא הפיל ששבר את גב הגמל".