שביתה כללית ברשויות המקומיות: אין פינוי אשפה, לא מחלקים דוחות חנייה

הרשויות ברחבי הארץ לא מספקות שירותים לתושבים במחאה על פגיעה בהכנסותיהן. מערכת החינוך לא מושבתת, אך אין מאבטחים בבתי הספר וסייעות בגני הילדים. העובדים הסוציאליים בעיריות לא מקבלים קהל והפעילות במתנ"סים מבוטלת. הפגישה אמש בין ראש הממשלה לראשי הרשויות שנועדה לפתור את המשבר הסתיימה ללא תוצאות

זבל
זבל | צילום: רוני שיצר

השלטון המקומי פתח הבוקר (שני) בשביתה כללית ברשויות המקומיות, שלא יספקו שירותים לתושבים, במחאה על פגיעה בהכנסות. זאת, לאחר שהפגישה אמש בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לראשי הרשויות שנועדה לפתור את המשבר, הסתיימה ללא תוצאות.

 

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

שביתה ברשויות המקומיות: המדריך למשתמש »

"זה לא הזמן לטלטל את המשק בשביתה כללית. זאת תהיה פגיעה באזרחים על סוגיות שניתן לפתור בזמן קצר", אמר נתניהו במהלך הפגישה, אך בשלטון המקומי חשבו אחרת.

"יצאנו עם כלום", סיכם יושב ראש מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, בתום התייעצות שקיימו ראשי השלטון המקומי, בשיחה עם חדשות 10. "אנחנו באנו עם ידיים נקיות העלנו נושאים שמטרידים את כל עם ישראל - חקיקה פופליסטית, מחירי המים, תעריפי הארנונה - ולא הצלחנו להגיע להסכמות".

בין השאר לא מפונה אשפה מהבתים והרחובות, לא מחולקים דוחות חנייה, מאבטחים לא מגיעים לבתי הספר, הסייעות בגני הילדים לא עובדות, העובדים הסוציאליים בעיריות לא מקבלים קהל והפעילות במתנ"סים מבוטלת. מערכת החינוך הרגילה פועלת כסדרה ויתקיימו בחינות הבגרות המתוכננות. במשרד החינוך אמרו כי גני הילדים נערכו לסיוע הורים מתנדבים במקום הסייעות.

ראשי הרשויות דורשים לבטל הנחות בתשלום הארנונה, להעביר כספים למימון מוסדות חינוך, להתיר לאנשי עסקים לתרום לרשויות כספים ולא לפגוע בהכנסות המצטברות בקופתן מהגרלות מפעל הפיס. ברשויות מאיימים כי השביתה תימשך ללא הגבלת זמן - עד לקבלת דרישותיהם על ידי משרדי הפנים והאוצר.

השירותים העירוניים בלוד וביישובי עוטף עזה פועלים כרגיל

למרות השביתה, מספר רשויות הודיעו שאינן שובתות. ראשי הרשויות המקומיות בעוטף עזה הודיעו כי הם תומכים ומזדהים עם השביתה, אך ימשיכו ולספק את השירותים לתושבים. "אנו בעוטף עזה עושים את המאמץ גם בשעת חירום להמשיך ולשמור על שגרת חיים. אנו מזדהים עם משבר הרשויות המקומיות, אך לא יכולים להרשות לעצמנו לשבות", אמר ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון.

מאיר ניצן, יו"ר הוועדה הממונה על לוד הודיע כי כל מערך השירותים העירוני כסדרו, הכולל בין היתר את מערכת החינוך - בתי הספר וגני הילדים, שירותי הרווחה, השיטור העירוני, הפיקוח, ניקיון רחובות, פינוי אשפה. כמו כן, תתקיים קבלת קהל במשרדי העירייה. ניצן ציין כי החלטתו נובעת בשל העובדה שאת העיר לוד מנהלת ועדה ממונה.