שביתה ברשויות המקומיות: המדריך למשתמש

הזבל לא מפונה, המאבטחים בבתי הספר וסייעות לגננות לא מגיעים לעבודה. אין הסעות לבתי ספר ופקחים לא רושמים דוחות חנייה. כך נראים החיים ברשויות המקומיות מהיום

בית ספר גורדון בת"א
בית ספר גורדון בת"א | צילום: רוני שיצר

אחרי שבמרכז השלטון המקומי הודיעו על אכזבה מפגישתם עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החלה היום (שני) שביתה כללית ברשויות המקומיות. מהעובדים הסוציאלים ועד המזכירות בבתי הספר - שורה ארוכה של בעלי מקצועות לא מגיעים היום לעבודה.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

צביקה פיק- חנה במקום אסור
צביקה פיק- חנה במקום אסור | צילום: גלילאו (אילוסטרציה)

השביתה כוללת את כלל השירותים שנותנת הרשויות המקומית. עובדי הרשויות בכל המוסדות ללא יוצא מן הכלל לא עובדים ויגיעו לאסיפות הסברה, דבר שיגרום לשיבושים קשים מאוד במערכות שלמות.

אלה השירותים שלא יינתנו החל מהיום ועד להודעה חדשה:

  • לא יינתנו שירותי רווחה כלל
  • הפקחים לא יתנו דוחות
  • לא תפונה אשפה וגזם מהרחובות
  • השירותים הווטרינריים לא יעבדו ולא יתקיימו בדיקות למזון הנכנס לערים
  • ייפסקו שירותי הניקיון, כולל מיקור חוץ

במרכז השלטון המקומי ציינו כי בערים ובמועצות צפויות להיערם ערימות זבל וצפויים שיבושי תנועה קשים. ברשויות ובעיריות עצמן לא מתקיימת קבלת קהל. השיטור העירוני לא פועל וכן לא נעשות עבודות אחזקה. חוגים ופעילויות במתנ"סים שמופעלים ע"י הרשויות המקומיות לא פועלים.

עם זאת, במשרד החינוך הדגישו הערב כי הלימודים בבתי הספר צפויים להתקיים כסדרם. עם זאת, שירותי ההסעות לבתי הספר, אותם מפעילות הרשויות המקומיות, לא יתקיימו. במשרד החינוך הדגישו כי גם בחינת הבגרות באנגלית שצפויה להתקיים מחר תיערך כסדרה, למרות איומי ההשבתה.

במשרד החינוך הנחו את בתי הספר להתמודד עם מצב של שביתה לרבות מאבטחים והסייעות בגני הילדים, שלא יגיעו מחר לעבודה. על פי הודעה שפורסמה הערב, בגני הילדים קיבלו הנחייה להיערך לקבלת סיוע מההורים במילוי מקומן של הסייעות. גם עובדי מזכיריות בבתי הספר צפויים לשבות.