הציבור החרדי הולך ומשתלט על אשדוד: "זה ייגמר רק במלחמת אחים"

אמנם המצב בעיר החמישית בגדולה בישראל עוד לא הגיע לאלימות והמהומות של בית שמש, אך התושבים החילונים מודאגים. במתנס"ים, בצהרונים ואפילו בסופרים השליטה החרדית לאט לאט תופסת תאוצה. "עד שלא תהיה פה מלחמת אחים, זה לא ייגמר"

דתיים חרדים באשדוד
דתיים חרדים באשדוד | צילום: ערוץ 13

(4:45 דקות)

אשדוד הולכת בדרכה של בית שמש? בעוד בבית שמש המהומות סביב נושא הדרת הנשים לא נרגעות, התושבים החילונים בעיר החמישית בגודלה בישראל מביטים בדאגה על הנעשה בעירם. 25% מתושבי העיר הם חרדים ונראה שמספר זה רק הולך לעלות בשנים הקרובות

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

75% מהתלמידים שהחלו השנה כיתה א' בעיר הם חרדים. ההורים החילונים חוששים לעתיד ילדיהם. "במתנ"ס שהילד שלי גדל בו, היה צהרון, היה קייטנות, היה הכל. עכשיו הם לקחו הכל לידיים שלהם", מספרת ויקטוריה, תושבת רובע ג' בעיר. במתנ"סים מקבלים הילדים החילונים שני ימי פעילות לעומת שלושה של החרדים.

לפני כחודש הגיעה המלחמה למדרגה חדשה כשבעת טקס לרגל כ"ט בנובמבר בבית ספר ממלכתי בעיר נזרקו אבנים על התלמידים מכיוון בית הספר החרדי הסמוך. בסוםפר מרקט החכשר למהדרין במרכז העיר נשים חילוניות המעוניינות להיכנס נדרשות ללבוש חלוק מטעמי צניעות. "העניין הזה לא ייגמר עד שלא תהיה פה מלחמת אחים", מזהיר יעקב אטיאס תושב העיר.

בהכנת הכתבה השתתפה ענת סביצקי.