התעשיין אלי הורביץ הלך לעולמו בגיל 79 ממחלת הסרטן

המנכ"ל והיו"ר לשעבר של טבע, שהיה חתן פרס ישראל ב-2002, מת בבית חולים לאחר שסבל ממחלת הסרטן. הורביץ ניהל את טבע במשך 26 שנה, והפך אותה לחברה הגדולה במשק ולאחת מחברות התרופות החשובות בעולם. ב-1998 נבחר לתעשיין היובל

יום הולדת 87 של הנשיא פרס בקאמרי
יום הולדת 87 של הנשיא פרס בקאמרי | צילום: בוצ'צ'ו

אלי הורביץ, המנכ"ל ויו"ר חבר המנהלים האגדי של טבע, אחד מבכירי התעשיינים בארץ וחתן פרס ישראל, הלך היום (שני) לעולמו בגיל 79. הוא מת בבית החולים שיבא בתל שומר, שם אושפז בשבועות האחרונים במצב קשה בעקבות מחלת הסרטן ממנה סבל.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

הורביץ נולד בירושלים שנת 1932, ואחרי שירותו הצבאי למד כלכלה באוניברסיטה העברית. במהלך לימודיו הוא עבד כשוטף כלים בחברה שהתמזגה עם טבע, ובמהלך השנים התקדם עד שהפך למנכ"ל ב-1976.

במהלך שנות השמונים כיהן הורביץ כיו"ר התאחדות התעשיינים. במשך תקופה קצרה הוא שימש גם יו"ר הדירקטוריון של בנק לאומי אחרי המשבר במניות הבנקים.

בשנת 2002, כשהגיע לגיל 70, פרש הורביץ מתפקיד מנכ"ל טבע, לאחר שהפך אותה לחברה הגדולה ביותר בישראל ולאחת מחברות התרופות החשובות בעולם, ופינה את מקומו לישראל מקוב. עם פרישתו הוא מונה ליו"ר הדירקטוריון של החברה.

ב-1998 נבחר הורביץ לתעשיין היובל, וב-2002 קיבל את פרס ישראל על מפעל חיים בזכות תרומתו לחברה ולמדינה. תשע שנים לאחר מכן המרכז האוניברסיטאי אריאל העניק לו אות עמית כבוד על תרומתו לקידום התעשייה, הכלכלה והחברה בישראל.

במהלך שנות האלפיים פורסם כמה פעמים כי הורביץ היה מועמד לתפקיד שר האוצר, אבל הוא דחה את הדברים בטענה כי הוא "לא טוב בפוליטיקה" וכי אינו מאמין שמינוי מקצועי יכול להצליח בישראל. עם זאת, הורביץ התבטא מדי פעם בנושאים פוליטיים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הספיד את הורביץ: "אלי הורביץ היה מגדולי התעשיינים שקמו למדינת ישראל. הוא היה אציל נפש, פטריוט בכל רמ"ח אבריו, מסור בכל מאודו לפיתוח הכלכלה והחברה בישראל", ציין ראש הממשלה. "למדתי ממנו רבות, הערצתי את חוכמתו והישגיו. אהבתי את אישיותו החמה. לא היה שגריר טוב ממנו ליזמות הישראלית ולרוח הישראלית. אתגעגע לאיש הנפלא הזה"