דרמה בצל העיצומים: אישה בהריון פונתה מרכבת

הנוסעת ככל הנראה התעלפה בשל הדוחק הרב ברכבת שנעצרה ליד צומת הטכני בחיפה. אדם נוסף שנפצע קל כשקפץ מחלון הרכבת טופל במקום. נוסעים ברכבות בקו החוף פתחו במרד לאחר יום שלם של שיבושים קשים שגרמו לעיכובים של שעות. הנהלת הרכבת מבקשת להוציא צווי מניעה לעיצומים

שיבושים ברכבות
שיבושים ברכבות | צילום: חדשות 10

העיצומים גובים נפגעים? כוחות של מגן דוד אדום פינו הערב (חמישי) אישה בהריון מתקדם מרכבת שנעצרה ליד צומת הטכני בחיפה. הנוסעת ככל הנראה התעלפה בשל הדוחק הרב ברכבת. אדם נוסף שנפצע קל כשקפץ מחלון הרכבת טופל במקום.

נוסעים ברכבות בקו החוף פתחו במרד לאחר יום שלם של עיצומים ושיבושים קשים שגרמו לעיכובים של שעות. באחת הרכבות ניסו נוסעים להיכנס לתא הנהג מה שגרם לנהג עצמו לברוח. במקרים אחרים פתחו הנוסעים את הדלתות והחלו ללכת על הפסים

מרבית הרכבות מגיעות בשעה זו באיחור של בין חצי שעה לשעה - זאת בשל נסיעה איטית מכוונת של הנהגים ועצירות ארוכות בתחנות. העיצומים צפויים להימשך גם בימים הקרובים כשוועד העובדים אף מאיים להחריף את העיצומים ביום ראשון ובכלל זה למנוע את פתיחת הקו החדש מראשון לציון מערב לתל אביב.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

הרקע לסכסוך הוא התנגדות ועד העובדים להעברת מערך התחזוקה של רכבות העתידות להירכש לטיפול של החברה המייצרת אותן. הלילה פנתה הנהלת הרכבת לבית הדין לעבודה בבקשה להוצאת צווי מניעה לעיצומים. היא מבקשת לקיים דיון בעניין עוד הלילה כדי לצמצם את הפגיעה בנוסעי הרכבות מחר.

חלק מהנוסעים ברכבות ובתחנות הביעו זעם על העיצומים. אחד מהם אמר לחדשות 10: "אני כועס עליהם, צריכים לפצות אותי". נוסע אחר אמר: "זה על הפנים". נוסע נוסף אף צחקק לאחר שהגיע מתל אביב לבאר שבע בכמעט שלוש שעות: "יכולנו להגיע ברגל". בהנהלת הרכבת החליטו לפי שעה לא לפנות לבית הדין בעניין. שר התחבורה אמר בזעם בעקבות העיצומים: "עובדי הרכבת משתמשים בנוסעים כבני ערובה".