השיבושים ברכבת נמשכים: "יכולנו כבר להגיע ברגל"

גם בשעה זו, מגיעות מרבית הרכבות באיחור של בין חצי שעה לשעה, בשל נסיעה איטית מכוונת של הנהגים ועצירות ארוכות בתחנות. בבנימינה, איימו נוסעים לתקוף נהג. הרקע לעיצומים אלה הוא התנגדות ועד העובדים להעברת מערך התחזוקה של רכבות העתידות להירכש לטיפול של החברה המייצרת אותן

רכבת ישראל
רכבת ישראל | צילום: רפי דלויה

(3:50 דקות)

העיצומים ברכבת ישראל שהחלו הבוקר (חמישי) נמשכים גם הערב. מרבית הרכבות מגיעות בשעה זו באיחור של בין חצי שעה לשעה - זאת בשל נסיעה איטית מכוונת של הנהגים ועצירות ארוכות בתחנות.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

העיצומים צפויים להימשך גם בימים הקרובים כשוועד העובדים אף מאיים להחריף את העיצומים ביום ראשון ובכלל זה למנוע את פתיחת הקו החדש מראשון לציון מערב לתל אביב. הרקע לסכסוך הוא התנגדות ועד העובדים להעברת מערך התחזוקה של רכבות העתידות להירכש לטיפול של החברה המייצרת אותן.

עוד הבוקר חילקו יושבת ראש ועד עובדי הרכבת ביחד עם עובדים נוספים מנשרים שבהם ניסו להסביר את מאבקם. במקביל, משרד התחבורה הנחה את חברות האוטובוסים לתגבר את שירותיהם כדי להתמודד עם הלחצים שייווצרו בתחנות.

חלק מהנוסעים ברכבות ובתחנות הביעו זעם על העיצומים. אחד מהם אמר לחדשות 10: "אני כועס עליהם, צריכים לפצות אותי". נוסע אחר אמר: "זה על הפנים". נוסע נוסף אף צחקק לאחר שהגיע מתל אביב לבאר שבע בכמעט שלוש שעות: "יכולנו להגיע ברגל". בהנהלת הרכבת החליטו לפי שעה לא לפנות לבית הדין בעניין.

בבנימינה אף נרשמה תקרית אלימה. אחת הרכבות נעצרה שם לאחר שנוסעים זועמים איימו לתקוף את נהג הקטר אשר האט את נסיעתו. נוסעים ברכבת אף פתחו את דלתות הרכב והחלו לצעוד על הפסים במחאה על השיבושים. שר התחבורה אמר בזעם: "עובדי הרכבת משתמשים בנוסעים כבני ערובה".

ביום ראשון הורה בית הדין לעבודה בתל אביב לוועד עובדי הרכבת ולהנהלתה להתחיל במשא ומתן מרתוני של שבועיים. העובדים דרשו לפתוח בשביתת מחאה עקב כוונת הנהלת הרכבת להפריט את תחום אחזקת הקרונות החדשים.

ראשי ועד הרכבת התכנסו עם בכירי ההסתדרות להתייעצות בעניין. לאחר מכן הם החליטו יחד לתת הזדמנות למשא ומתן, אך הדגישו כי אם לא יהיה שינוי גישה מצד ההנהלה כבר בפגישה הראשונה השבוע - הם יחלו לנקוט צעדים ארגוניים.