לי זיתוני הובאה למנוחות: "זרועותינו חובקות חלל ולא כלום"

הצעירה בת ה-25 שנהרגה בתאונת פגע וברח בסוף השבוע נקברה בקיבוצה נווה אור. "הביטי בנו ושלחי לנו כוח להמשיך", ספד לה אביה. חבריה נקרעים בין הרצון להתאבל לרצון להעמיד לדין את הנהג הפוגע. בפרקליטות החליטו להגיש בקשת הסגרה רק כאשר תסתיים החקירה

לי זיתוני שנהרגה בתאונת פגע וברח
לי זיתוני שנהרגה בתאונת פגע וברח | צילום: רפרודוקציה

(1:52 דקות)

"לי יפהפיה שלי ממקמוך היום הביטי בנו ושלחי לנו כוח להמשיך, רק בזכרון הלב נמשיך לשאת אותך ולקרב אליך", ספד איציק זיתוני לבתו. "בשר מבשרינו את ועצם מעצמינו. אוהבת דואגת, חרדה, מאמינה, לא מוותרת. אך היום, זרועותינו החובקות סוגרות על חלל ועל לא כלום", המשיך האב שאיבד את בתו בתאונת פגע וברח ביום שישי בבוקר בתל אביב.

משפחתה וחבריה של לי לא מתכוונים להרפות עד שהנהג הפוגע יעמוד לדין. "יום עצוב, יום כואב, יום קשה", אמר עומר כפרי, ידידה של זיתוני. לדבריו, החברים ברגשות מעורבים וקרועים בין הרצון להתאבל לרצון לדרוש צדק.

כרגע עיקר המאמצים מתמקדים במגעים המשפטיים בין הרשויות בישראל לאלו של צרפת. "לשתי המדינות יש הסכם הסגרה, אבל כרגע מדינות אירופה לא מסגירות את אזרחיהם", אומרת אירית קהאן, לשעבר מנהלת המחלקה הבין לאומית בפרקליטות. היא מוסיפה כי ישראל צריכה לבקש מהצרפתים להעמיד את שני הנהגים לדין, זאת לאחר שימסרו לידי הרשויות בפריז כל הראיות.

דעתה של קהאן תואמת את אלו של חוקרי המשטרה, אשר נפגשו היום עם אנשי המחלקה הבין לאומית של פרקליטות המדינה. אלו סיכמו ביניהם כי בקשת הסגרה רשמית תוגש לצרפתים רק לאחר שהחקירה תסתיים במלואה.

החשוד בדריסה: "הרגנו אישה יהודיה - זה סוף העולם"

קלוד איזק, החשוד שדרס למוות זיתוני, הביע הערב חרטה על המעשה אך אומר כי אינו יודע אם בכוונתו לחזור לישראל. "עשינו טעות גדולה אבל זה לא בכוונה. אבל מה אנחנו יכולים לעשות היום? אנחנו לא יודעים".

בראיון בלעדי שהעניק לחדשות 10 אמר איזק, שברח יחד עם חברו אריק רובין מישראל: "אנחנו נישאר עם זה עד סוף החיים שלנו. הרגנו אישה יהודייה בת 25, בשבילנו זה סוף העולם, החיים שלנו מתו". הוא התנצל בפני משפחת זיתוני ואמר כי התאונה לא הייתה בכוונה. "אנחנו פה בצרפת אבל רוצים להיות בישראל איתכם. רוצים ללכת לבית הקברות, למשפחה שלה, להסביר להם כמה כואב לנו".