פתרון זמני לשיפוצים: ילדי הגן נמצאים בקפיטריה

53 ילדים בני 3 לומדים בגן מאולתר, משום שהגנים שלהם עדיין בבנייה. "הילדים יוצאים לרחבה ללא מתקנים וחול", מספרת אחת האימהות. במקום אחר לומדים ילדים בתוך מקלט של בית ספר

ילדים משחקים על ריצפת הגן
ילדים משחקים על ריצפת הגן | צילום: אימג' בנק / Getty Images

צילום אילוסטרציה (3:17 דקות)

53 ילדים בני 3 לומדים בקפיטריה שהוסבה לגן ילדים בגבעתיים, זאת משום שהגנים של הילדים הללו עדיין בבנייה. אמה של אחת הילדות מספרת: "הילדים יוצאים לרחבה בלי כלום, ללא מתקנים וארגזי חול. פשוט אין כלום"

במהלך היום הילדים יוצאים לשחק ברחבה בה הם שוהים רבע שעה בלבד. ההורים סירבו להצעת העירייה שהילדים ישחקו בגן אחר, כיוון שהדבר כרוך בחציית כביש. גם הדרך לשירותים מסובכת, והם אינם מותאמים לילדי גן.

יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד סיפר כי במועצה מתקבלות בכל שנה תלונות על תנאים בלתי נסבלים. במקרה נוסף שהוצג נראה גן ילדים שנמצא בתוך מקלט של בית ספר יסודי, שתי קומות מתחת לאדמה . במקום אף גדר לאחר שאחד הילדים יצא מהמקום בלי ששמו לב.

תגובות: מעיריית גבעתיים נמסר כי הגנים הזמניים נמצאים בפיקוח מלא של משרד החינוך ומהווים פתרון ביניים עד לתום השיפוצים במקום. ממשרד החינוך נמסר בתגובה, כי האחריות על המבנה בגני טרום חובה לרבות הטיפול בלקויי בטיחות מצויים באחריות הרשויות המקומיות.