מאיר אברג'יל חזר לישראל: "בושה שהמדינה הסגירה אותי"

לאחר שחתם על הסדר טיעון, נחת העבריין מאיר אברג'יל בנמל התעופה בן גוריון. אברג'יל, שנעצר לפני שלוש שנים בישראל, הוסגר יחד עם אחיו בתחילת השנה לארה"ב לאחר שהואשמו בסחיטה, באיומים ובחברות בארגון פשיעה. רעייתו וארבעת ילדיו הגיעו כדי לקבל את פניו. "אנחנו שמחים שאבא חוזר", אמרו הילדים

מאיר אברג'יל | צילום: מערך דובר משטרת ישראל

(2:53 דקות)

העבריין מאיר אברג'יל נחת בצהריים (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון לאחר שחתם על הסדר הטיעון בעניינו בארה"ב. "זו בושה למדינת ישראל שהסגירה אותי", אמר עם נחיתתו.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

בנמל התעופה חיכו לו אשתו וילדיו עם בלונים ושלטים, עליהם נכתב "אבא היקר, התגעגענו". הילדים אמרו לאחר הגעתו: "חיכינו לו, לא ראינו אותו הרבה זמן. אנחנו שמחים שאבא חוזר". בנמל התעופה לא חיכו לו נציגים ממשטרת ישראל, והוא המשיך לביתו בכפר טרומן במכונית המרצדס שלו.

אברג'יל נעצר לפני שלוש שנים בישראל. בחודש ינואר הוסגר יחד עם אחיו בגלל חומר שהציגו האמריקנים לרשויות בישראל. הם הואשמו שם בסחיטה, באיומים ובחברות בארגון פשיעה. על-פי ההסדר, עליו חתם בשבוע שעבר, הוא הודה בסחיטתם של האחים אסי וחי ועקנין ובתמורה לכך נמחקה מכתב האישום עבירה של חברות בארגון פשע. תקופת המעצר שלו תיחשב כחלק מתקופת העונש.

במהלך החודשים הארוכים, מאז הסגרתו מישראל לארה"ב, שהה אברג'יל יחד עם אחיו יצחק בכלא פדרלי בלוס אנג'לס, ומשם גם התכתב עם חדשות 10 באמצעות הדואר האלקטרוני.

"לא מתגעגע לכלום בארץ"

"יש משא ומתן, שום דבר לא ידוע, לא מתגעגע לכלום בארץ", כתב אברג'יל מהכלא האמריקני. עוד סיפר על התנאים הנוחים יחסית בהם מוחזקים הוא ואחיו יצחק. "אנחנו פה ביחד פתוחים רוב היום ואנחנו אסירים רגילים", סיפר במייל, "משפטית אנחנו מחכים להצעה אבל אני נוטה ללכת למשפט, השקרים יותר מדי צפים. אבל כרגע אין החלטה מה נעשה. אם לא תהיה הצעה טובה אני נלחם על ערבות".

גם בין כותלי הכלא שמר אברג'יל על חוש ההומור שלו. "בארץ ליוו אותנו הליקופטרים, אופנועים סגרו את הצמתים, סגרו רחובות", המשיך ותאר את הסגרתו, "מכונית משטרה בכל פינה, שדה תעופה סגור, מטוס פרטי, המון רעש ותקשורת ובסוף מה? מגיעים ומעלים אותנו על טנדר רגיל בלי ליווי אפילו, עד בית הסוהר. אנחנו כלום כאן, שום דבר פה לא באותן פרופרציות".