נגמר רעש הקוטג' - מחירי הגבינות חוזרים להמריא

מחאת הקוטג' - רק מלפני כמה ימים - כבר נעלמה כלא היתה. בעקבות מרד הקוטג' הורדו בחופזה מחירי הגבינות ומוצרי חלב דומים. בקוטג' אומנם אף אחד לא נוגע, אבל שאר הגבינות ממריאות בחזרה

מוצרי חלב בסופר
מוצרי חלב בסופר | צילום: רוני שיצר

(4:32 דקות)

כ-40 ימים חלפו מאז פרצה מחאת הקוטג'. לציבור אז נמאס לשלם כשמונה שקלים לקופסת גבינה. הקוטג' ספג את רוב האש, אבל הגבינה הלבנה עלתה אותו הדבר בדיוק - שמונה שקלים ל-250 גרם. בימי המחאה צנחו מחירי שתי הגבינות ביוזמת רשתות השיווק. היום בקוטג' איש אינו מעז לגעת, אבל בגבינה הלבנה שוב מטפסים המחירים למעלה.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

באחת מחנויות רשת "מחסני חינם" בתל אביב מכרו גבינה לבנה בשיא המחאה ב-4.5 שקלים. היום, לעומת זאת, הקוטג' אמנם נשאר נמוך, אבל הגבינה הלבנה של תנובה עולה כמעט 7.5 שקלים, וכך גם גבינות של שטראוס וטרה. ב"רמי לוי" המגמה דומה ומחירי הגבינה עלו מ-4.9 ל-6.5 שקלים.

גם ברשת "שופרסל" ו"חצי חינם" הגבינה הלבנה ממש לא חצי חינם, וגם בחנויות הנוחות, הידועות כיקרות, הקוטג' נשאר זול, אבל הגבינה הלבנה כבר שווה זהב. רק ברשת "מגה" מצאנו מחירים זולים לגבינות הלבנות - קצת פחות משישה שקלים.

בהקשר זה יצויין דוח שהגיש לאחרונה שר התמ"ת, שלום שמחון, לראש הממשלה, בנימין נתניהו. דוח זה הציג לנתניהו איך רשתות השיווק מרוויחות יותר ממה שהן מציעות. בפועל, הספקים מקבלים פחות כספים, ורשתות השיווק מרוויחות סכומים יותר גבוהים. על פי הדוח, לרשתות מגוון שיטות לגבות מחירים מהספק. כך, במקום להוריד מחירים, הרשתות מגלגלות עלויות על היצרן. "יש קשר אפל בין רשתות השיווק ליצרנים", נכתב בדוח.