מחאת הדיור בתל אביב: עשרות סטודנטים צעדו עם לפידים

שבוע לאחר תחילת מחאת האוהלים, יצא לדרך מצעד הלפידים ממאהל המחאה בתל אביב, ובהשתתפות סטודנטים המוחים על מחירי הדיור. "אני נחוש להוביל את המאבק להישגים משמעותיים", אמר יו"ר ההתאחדות הארצית

מאהל המחאה נגד מחירי הדירות הגבוהים בתל אביב
מאהל המחאה נגד מחירי הדירות הגבוהים בתל אביב | צילום: רויטרס

כ-70 סטודנטים מחו הערב (חמישי) על מחירי הדיור וצועדים לאורך רחוב אבן גבירול בתל אביב לכיוון בנייני פרויקט גינדי. המפגינים, שיצאו ממאהל המחאה בשדרות רוטשילד, נושאים עימם לפידים.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

הסטודנטים הביאו עימם פרחים כדי לחלק לשוטרים שהגיעו לאזור. ממשטרת מחוז תל אביב נמסר כי כוחות מתוגברים של המשטרה בצירוף כוחות יס"מ נמצאים במקום, וכי לא התפתחו הפרות סדר או חסימות כבישים.

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, אמר במהלך המצעד: "אני נחוש להוביל את המאבק להשגים משמעותיים, וקורא לכולם לחבק את ערי הסטודנטים שקמו". במוצאי השבת הקרובה מתוכננת עצרת ענק בתל-אביב, כחלק מהניסיונות להחריף את המאבק.

המצעד יצא לדרך לאחר שהמפגינים חסמו במהלך היום כבישים. הערב חסמו עשרות מפגינים ממאהל המחאה בבאר שבע את הכביש בשדרות רגר בעיר. המפגינים גם הבעירו צמיג. בירושלים עשרות סטודנטים חסמו אחר הצהריים את צומת אגרון, סמוך למתחם ממילא. לפני כן חסמו מפגינים לזמן קצר את צומת מגדלי עזריאלי בתל אביב.

נתניהו: "אין מישהו שפועל יותר ממני לפתרון בעיית הדיור"

בצל המחאה הגוברת, טען מוקדם יותר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הוא פועל לטפל בבעיה מאז היבחרו. "אין מישהו שפועל יותר ממני, החל מהרפורמות וביטול ההגבלה על הבנייה במרכז הארץ, דרך חוק ועדות הדיור הלאומיות, וחוק מנהל מקרקעי ישראל, כולל תמריצים למגורים בפריפריה והסבת דירות משרדים למגורים".

נתניהו אמר כי המצוקה היא אמיתית וציין כי הוא "מחבק את המוחים". ראש הממשלה אמר כי הוא ינקוט צעדים להגדלת ההיצע "על מנת לאפשר נגישות לדיור בר השגה, להשכרה ולקנייה למשפחות נזקקות, יוצאי צבא, סטודנטים וזוגות צעירים". לדבריו, הדיונים מתקדמים וההחלטות תתקבלנה בזמן הקרוב. "בעבר הצלתי את הכלכלה בישראל ועכשיו אפעל לטיפול בבעיות הדיור, מחירי החלב, ויתר הבעיות במשק", אמר נתניהו.

צפו: סיכום שבוע של מחאת הדיור

בהכנת הכתבה השתתף אלמוג בוקר