השריפה ביער ירושלים: כוחות הכיבוי וההצלה השיגו שליטה מלאה על הלהבות

חדר הפיקוד הקדמי יפעל הבוקר בכוננות. בנוסף, הודיעה המשטרה כי תושבי השכונות הסמוכות למוקדי האש יכולים לחזור לשגרת חיים. הכבישים באזורים הסמוכים ייפתחו בהדרגה מחשש להחלקה בשל החומרים מעכבי הבעירה שהושלכו ממטוסי הכיבוי

שריפה ביער ירושלים
שריפה ביער ירושלים | צילום: רויטרס

(22 שניות)

שליטה מלאה בלהבות בירושלים: עם זאת, שירותי הכבאות ומשטרת ירושלים הודיעו הבוקר (שני) כי ישאירו את חדר הפיקוד הקדמי פעיל גם הבוקר.

עוד דיווחים בפייסבוק חדשות 10 »

בנוסף נמסר כי לאחר הערכת מצב, התושבים בשכונות הסמוכות למוקדי השריפה יכולים לחזור לשגרת חיים. הכבישים סביב מוקדי הדליקה ייפתחו בהדרגה הבוקר בשל סכנת החלקה בעקבות חומר מעכב הבעירה שהושלך ממטוסי הכיבוי. מרכז ציפורי ביער ירושלים יהיה סגור לקייטנות ואורחים.

מוקדם יותר דווח כי אחרי שעות של מלחמה באש, הושגה שליטה מלאה על מוקדי השריפה בירושלים. אולם, כפי שצויין, יפעלו שירותי הכבאות והמשטרה אל תוך הלילה על מנת לכבות את מוקדי האש האחרונים שעוד נותר.

"האש בשליטה - אך יש עוד עבודה"

נציב שירותי כבאות והצלה, רב טפסר שחר איילון סיפר לחדשות 10 כי האש ביער ירושלים נמצאת בשליטה ולוחמי האש מכתרים אותה. "זה יקח שעות ונעבוד פה כל הלילה במוקדים השונים", אמר איילון, "יש עוד עבודה אבל אפשר להגיד שהאש בשליטה".

איילון ביקש להרגיע והדגיש כי אין חשש שהאש תגיע לבתים. "גם הרוח לטובתנו", ציין "היתה פה עבודה מאומצת ואני מרוצה ממנה". הוא התייחס לחקירת השריפה ואמר כי קיים חשד להצתה אבל אותו חשד יתברר רק אחרי חקירה.

שריפה ביער ירושלים
שריפה ביער ירושלים | צילום: רויטרס

"יד ושם" תחת איום הלהבות

השריפה הגדולה, שהשתוללה אתמול, התלקחה החל משעות הצהריים ביער ירושלים לא הרחק ממתקן פי גלילות בעיר. הלהבות לא הגיעו אל המתקן אך החלו להתפשט לכיוון השכונות הדרומיות של ירושלים כשהן מאיימות על אתר ההנצחה "יד ושם".

עם הדיווחים הראשונים על פרוץ הלהבות, הוזעקו למקום האירוע 13 כבאיות בסיוע שלושה מטוסי כיבוי, צוותים מתחנות כיבוי שכנות ואנשי קורס קצינים ממערך הכבאות - והחלו להילחם באש. בין היתר, הוזעקו כוחות כיבוי מכל רחבי הארץ, בהם גם כבאים מאזור השרון.

בשירותי הכבאות החלו בפינוי המוזיאון, ובמקביל פונו גם עשרות משפחות בשכונות סמוכות מחשש לשאיפת עשן. בין התושבים שפונו היו גם יו"ר הכנסת, רובי ריבלין ורעייתו. תושבים אחרים התבקשו לסגור את החלונות ולהישאר בבתיהם.