הושגה שליטה על השריפה בירושלים: מאות דונמים עלו באש

השריפה הגדולה בירושלים בשלבי סיום. שירותי הכיבוי השיגו שליטה מלאה על הלהבות, אך מתכננים להמשיך ולפעול אל תוך הלילה כדי לכבות את כלל מוקדי האש. ניצב כבאות והצלה: "אין חשש שהאש תגיע לבתים, גם הרוח לטובתנו". 4 בני אדם נפגעו באירוע משאיפת עשן. ההערכה: השריפה שכילתה מאות דונמים נגרמה בשל הצתה

שריפה ביער ירושלים
שריפה ביער ירושלים | צילום: רויטרס

(3:43 דקות)

אחרי שעות של מלחמה באש הושגה הערב (ראשון) שליטה מלאה על מוקדי השריפה בירושלים. בשירותי הכבאות מעריכים כי יצטרכו לפעול אל תוך הלילה כדי לכבות את מוקדי האש האחרונים שעוד נותרו.

נציב שירותי כבאות והצלה, רב טפסר שחר איילון סיפר לחדשות 10 כי האש ביער ירושלים נמצאת בשליטה ולוחמי האש מכתרים אותה. "זה יקח שעות ונעבוד פה כל הלילה במוקדים השונים", אמר איילון, "יש עוד עבודה אבל אפשר להגיד שהאש בשליטה".

עוד דיווחים בפייסבוק חדשות 10 »

איילון ביקש להרגיע והדגיש כי אין חשש שהאש תגיע לבתים. "גם הרוח לטובתנו", ציין "היתה פה עבודה מאומצת ואני מרוצה ממנה". הוא התייחס לחקירת השריפה ואמר כי קיים חשד להצתה אבל אותו חשד יתברר רק אחרי חקירה.

השריפה הגדולה, שהשתוללה במהלך היום, התלקחה בשעות הצהריים ביער לא הרחק ממתקן פי גלילות בירושלים. הלהבות לא הגיעו אל המתקן אך החלו להתפשט לכיוון השכונות הדרומיות של ירושלים כשהן מאיימות על אתר ההנצחה יד ושם.

בשירותי הכבאות החלו בפינוי יד ושם, ובמקביל פונו גם עשרות משפחות בשכונות סמוכות מחשש לשאיפת עשן. בין התושבים שפונו היו גם יו"ר הכנסת, רובי ריבלין ורעייתו. תושבים אחרים התבקשו לסגור את החלונות ולהישאר בבתיהם.

שריפה ביער ירושלים
שריפה ביער ירושלים | צילום: הלל מאיר

מפקד טייסת הכיבוי: "היער נצבע באדום"

"כל ירושלים מלאה בפיח", סיפר סביון, תושב בית הכרם על המראות בזמן השריפה, "יש ריח של סירחון ומלא עשן, קשה לנשום והראות מצומצמת". סביון היה בדרכו הביתה כשהבחין באש. "כל הדרך היתה מלאה פקקים, אנשים רצו להגיע מהר הביתה ולבדוק שכולם בסדר".

במהלך היום פעלו הכוחות במרץ בניסיון להשתלט על האש. מפקד טייסת הכיבוי של חיל האוויר על שם אלעד ריבן, סא"ל רמי, סיפר לחדשות 10 על פעולות הכיבוי מהאוויר. "בתוך חצי שעה עד ארבעים דקות מההתרעה על השריפה ביער ירושלים הגיעו הטייסים למקום", סיפר.

המטוסים החלו לפזר חומר מעכב בעירה "היער נצבע באדום", סיפר מפקד הטייסת, "ולקראת שבע בערב האש דעכה כמעט לגמרי". לדבריו, הטייסים נאלצו להנמיך טוס כדי לא להפריע להמראות מנתב"ג. משירותי הכבאות בירושלים נמסר כי העובדה שהאש התלקחה בארבעה מוקדים העלתה את החשד כי מדובר בהצתה מכוונת.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח הערב עם נציב שירותי הכבאות וההצלה, שחר איילון, שנמצא בשטח. נתניהו שיבח את פעילות צוותי הכיבוי ואמר: "זו פעולה משותפת. אין ספק שטייסת אלעד החדשה תרמה תרומה משמעותית לבלימת הלהבות ואפשרה עבודה מהירה".

כשכובתה האש החלו להיחשף ממדי הנזק. מאות דונמים של חורש טבעי עלו בלהבות ועיקר הנזקים התמקדו בחוות ציפורי ובחוות הסוסים, שם נפגעו מספר חיות. ארבעה בני אדם נפגעו בסופו של דבר משאיפת עשן ופונו לטיפול בבתי החולים.

(1:54 דקות)