הלחץ עבד: שר החינוך החליט לדחות את קיצור החופש הגדול לשנה הבאה

אחרי הביקורת החריפה, החליט השר גדעון סער לדחות בשנה את מועד יישום ההחלטה לקצר את החופש הגדול. החלטת המשרד עוררה מחאה בשל הכרזתה במועד כה קרוב לתחילת שנת הלימודים

תמונות מתוך כנס הרצליה העשירי של המרכז הבינתחומי הרצליה
תמונות מתוך כנס הרצליה העשירי של המרכז הבינתחומי הרצליה | צילום: יותם פרום

(2:21 דקות)

בעקבות הלחץ בציבור על ההחלטה לקצר את החופש הגדול בחמישה ימים כבר בתחילת שנת הלימודים הקרובה, החליט שר החינוך, גדעון סער, לדחות את מועד יישום ההחלטה בשנה. החלטתו של סער התקבלה לאחר פגישה עם מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, שהתקיימה בצהריים בנושא. ככל הנראה, וסרמן הודיע לסער על השגות הארגון בנושא, שימי החופשה מאוגדים עמו בהסכם קיבוצי.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

בשבוע שעבר פורסם ב-TheMarker כי משרד החינוך החליט לאמץ את המלצות הוועדה לבחינת מבנה שנת הלימודים ולקצר את החופש הגדול בחמישה ימים, כך ששנת הלימודים תפתח ב-26 באוגוסט במקום ב-1 בספטמבר, וכי במקביל חופשות התלמידים במהלך השנה יוארכו בחמישה ימים, כך שלחופשת סוכות יתווספו שלושה ימים, וחופשות פסח וחנוכה יוארכו כל אחת ביום.

החלטת המשרד ליישם את קיצור החופש גם בשנת הלימודים הקרובה עוררה מחאה בציבור בשל ההודעה על קיצור החופש במועד כה קרוב לתחילת שנת הלימודים, מאחר שפגעה בהורים שכבר רכשו כרטיסים לחופשות בארץ ובחו"ל והסתמכו על כך שהלימודים יתחדשו בספטמבר. בנוסף, גם חברי כנסת בוועדת החינוך תבעו לדחות בשנה את יישום ההחלטה ויזמו דיון מיוחד בוועדה על קיצור החופש לאחר חופשת חג השבועות, והנהגת ההורים הארצית שוקלת לעתור לבג"ץ נגד משרד החינוך בעניין. המחאה גם גלשה לאינטרנט, בעיקר על ידי תלמידים שהכינו עצומות נגד קיצור החופש והקימו קבוצות בפייסבוק במחאה על ההחלטה.

עם זאת, על אף המחאות בציבור, סער הגן על החלטתו ובמשרד טענו כי היא תיושם בכל מקרה "צריך לשנות דברים שהשתרשו במשך שנים ואין בהם היגיון" וכי הנחה את מנכ"ל המשרד להתחשב בתלמידים שיתקשו לחזור ללימודים במועד החדש ולגלות שיקול דעת במקרים המתאימים. סער הסביר במהלך השבוע שעבר כי ההודעה על קיצור החופש ניתנה בתקופה סבירה לפני תחילת שנת הלימודים וכי המועד לחזרה ללימודים המקורי מונע רצף לימודי "אין שום רצף לימודי מינימלי משמעותי בתחילת שנת הלימודים והיינו חייבים לשנות את הדבר הזה מזמן. דחיית המהלך בעוד שנה עלולה לסכן את ביצועה".