ערב יום הזיכרון: המשטרה ומד"א ערוכים בכוחות מתוגברים

שוטרים ואנשי מגן דוד אדום ילוו את טקסי יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. עם כניסת יום העצמאות, יוצבו הכוחות ליד בימות המופעים ולמחרת בפארקים ובגנים. גם מערך התנועה יתוגבר לקראת העומסים הצפויים בכבישים

חלקה צבאית של חללי צה"ל בבית העלמין בהר הרצל בירושלים
חלקה צבאית של חללי צה"ל בבית העלמין בהר הרצל בירושלים | צילום: רויטרס

המשטרה ומגן דוד אדום ערוכים בכוחות מתוגברים לקראת טקסי יום הזיכרון לחללי צה"ל וחללי פעולות האיבה שיתקיימו הערב (ראשון) ומחר ברחבי הארץ, ואירועי יום העצמאות ה-63 למדינת ישראל.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10

אלפי שוטרים, שוטרי משמר הגבול ומתנדבי המשמר האזרחי החלו להתפרס ממרחב התפר ועד פנים הערים. הערב יעסקו השוטרים בשמירה על הסדר הציבורי תוך מתן דגש לאירועים ציבוריים וממלכתיים ולסיוע באבטחת אח"מים באירועים ובטקסים שונים. כמו כן תוגבר האכיפה כנגד בתי עסק שפועלים בניגוד לחוק.

מחר יוצבו אלפי שוטרים ומתנדבים בבתי עלמין כדי לאבטח את הטקסים, בהם הטקס הממלכתי בהר הרצל בירושלים. בערב יום העצמאות, בכל עיר בה מתקיים אירועי המוני, יוכרז המקום כ"טריטוריה ביטחונית", שם תוקם נקודת משטרה לנוחיות הציבור.

שוטרים רבים ומתנדבים, סמויים וגלויים, יתפרסו באזורי הבמות והבילויים למניעת פשיעה, ותוגבר האכיפה כנגד עסקים אשר מוכרים משקאות משכרים וזיקוקין שאינם בהתאם לחוק או בניגוד לנוהלי הבטיחות. ביום העצמאות עצמו יתמקדו פעולות המשטרה בפארקים ובגנים הלאומיים. במקומות מרכזיים יוקמו נקודות משטרה ותהיה פריסה מוגברת של ניידות סמוך לפארקים.

מאות שוטרים ומתנדבים יוצבו סמוך לבתי העלמין ברחבי הארץ

גם אגף התנועה השלים את היערכותו לקראת אירועי יום הזיכרון ויום העצמאות, ומאות שוטרים ומתנדבים יפעלו במערך מוגבר. במהלך היומיים הקרובים יפקח האגף על הזרמת התנועה בצירים הבינעירוניים. זאת, לצד פריסה מבצעית החל משעות הבוקר מחר סמוך לבתי העלמין והאנדרטאות, בערב בצירים המובילים את מרכזי הבילוי ובימות הבידור ולמחרת היום באתרים השונים.

מסוקי היחידה האווירית של המשטרה יחוגו מעל הצירים הבינעירוניים וידווחו על עומסי התנועה ליחידות השטח וכן אל מרכז השליטה והבקרה של אגף התנועה. האגף ירכז את נתוני התנועה ויעבירם באופן שוטף לאמצעי התקשורת, כולל המלצות על שימוש בצירים חלופיים.

בנוסף, סיירת האופנועים של משטרת התנועה הארצית תנוע בשולי הצירים על מנת לאתר מפגעים העלולים לפגוע בזרימת התנועה. רכבי גרר יעמדו בכוננות בעורקי התחבורה המרכזיים וכן היחידה הארצית לפינוי צירים של מתנדבי התנועה. בערב יום העצמאות תהיה אכיפה מוגברת וממוקדת נגד נהגים תחת השפעת אלכוהול.

לראשונה: ניידות מד"א בנקודות הזנקה יעודיות סמוך לכבישים עמוסים

גם במגן דוד אדום ערוכים ליומיים הקרובים, ובהערכת מצב שקיים מנכ"ל מד"א, אלי בין, הוחלט להעלות את רמת הכוננות המבצעית. צוותי מגן דוד אדום יפעלו ברחבי הארץ בכוחות מתוגברים של חובשים, פרמדיקים, מגישי עזרה ראשונה, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועים בטקסי יום הזיכרון, באתרי ההנצחה ובתי העלמין הצבאיים.

בערב יום העצמאות הצוותים המתוגברים יתפרסו באזורי הבימות והבילויים. למחרת תימשך הכוננות הנרחבת והמוגברת, בדומה למשטרה, ותתמקד בפארקים, בגנים הלאומיים ובאתרי הטבע והנופש השונים.

השנה ירחיב מד"א את שירותיו בסיכום עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ יפעלו בנקודות הזנקה ייעודיות, סמוך לכבישים בהם צפויה תנועה ערה של מטיילים באזורי הצפון והדרום. מסוק של מד"א יעמוד אף הוא בכוננות גבוהה במטרה להעניק סיוע אווירי לכל תרחיש אפשרי.