לא רק נתב"ג: חשש לזיהום דלק גם באוטובוסים ומשאיות

התסמינים אשר הביאו להשבתת הטיסות מחשש לזיהום בדלק הסילוני - התגלו בשבועות האחרונים גם באוטובוסים ובמשאיות במקומות שונים בארץ. המכון הביולוגי התבקש לסייע באיתור הזיהום. למעלה מ-40 טיסות, מהן 20 של אל, בוטלו

תחנת דלק
תחנת דלק | צילום: רוני שיצר, יח"צ

האם ניצבת ישראל בפני משבר דלק חמור? התסמינים אשר הביאו היום (חמישי) להשבתת הטיסות מחשש לזיהום בדלק הסילוני התגלו בשבועות האחרונים גם באוטובוסים ובמשאיות ברחבי הארץ. מדובר בחומר שומני לא מזוהה אשר הביא לסתימת מסננים בצנרות הדלק - ולפגיעה במיכלי הדלק בכלי הרכב.

כל הטיסות היוצאות קורקעו בעקבות הזיהום

שר התשתיות הורה להקים ועדת בדיקה מיידית

מסכים אדומים: "מה יהיה עם הטיסה שלי?"

תקועים? תארו זאת בפייסבוק של חדשות 10

המכון הביולוגי בנס ציונה הוזעק לפני יומיים לנטול דגימות ממסוף דלק במרכז הארץ. לדה מרקר נודע כי בשעות הצהריים החלה ההיערכות לשימוש במלאי החירום האסטרטגי - בינתיים, עבור הדלק הסילוני בלבד. לפי שעה, לא ברור מקור הזיהום והאם מדובר בפגם שנפל בצנרת הולכת הדלק הארצית, או בזיהום תזקיק אשר יוצר באחד מבתי הזיקוק או שיובא מחו"ל.

בנמל התעופה בן גוריון ממשיכים בניסיונות לצמצם את הזיהום בדלק הסילוני של המטוסים ולשים קץ לביטולי ההמראות מהם סובלים בשעות אלה אלפי ישראלים. עם זאת, ברשות שדות התעופה העריכו הערב כי המטוסים יחלו להמריא שוב רק בעוד שעות רבות. שר התשתיות עוזי לנדאו הורה מצדו להקים באופן מיידי ועדת בדיקה בראשה יעמוד מנהל מינהל הדלק במשרד התשתיות, חן בר יוסף.

בעקבות הזיהום בדלק הסילוני, הופסקו כל ההמראות בנמל התעופה בן גוריון ובשאר שדות התעופה בישראל. למעלה מ-40 טיסות, מהן 20 של אל-על, בוטלו, והנוסעים יקבלו החזרים כספיים. כפיתרון אפשרי, החלה חברת פז להעביר לנמל התעופה דלק מטוסים בעשרות משאיות. על פי חלק מההערכות, הבעיה התעוררה כנראה בצנרת של חברת "פז", המובילה את הדלק: אחד הפילטרים הזדהם כתוצאה מחומר שומני וגרם לזיהום.

שביתה בנתב
שביתה בנתב"ג | צילום: רויטרס

מטוסים המגיעים מרחוק יופנו לנחיתה בקפריסין או בטורקיה

בנמל התעופה נערכים לשהייה ממושכת של הנוסעים במתחם. "הנושא מטופל על ידי הגורמים המקצועיים, הן ברמה המקצועית בנושא בדיקת המטוסים והן ברמת השלטת הסדר והנעמת הזמן ללקוחות חברות התעופה. הנוסעים מתבקשים להתאזר בסבלנות ולהישמע להוראות", נמסר מהנמל.

כמו כן, ייתכן שמטוסים העושים את דרכם לארץ מיעדים רחוקים יופנו לנחיתה זמנית במדינות אחרות - בקפריסין או בטורקיה - לשם תדלוק. רשות שדות התעופה התכנסה לדיון חירום, אך לפי שעה אין כל הערכה למועד חידוש ההמראות.