ניסיון למנוע שביתה: משרד הבריאות יכנס את הרופאים לדיון

סגן שר הבריאות ליצמן, הודיע כי יכנס ממחר את כל הגורמים הרלבנטיים בניסיון להגיע להסכם שימנע את השבתת מערכת הבריאות. בהודעת לשכתו נכתב: "החובה על כולנו להתכנס ולמצוא פתרון לכל הבעיות, גם עם פשרות"

יעקב ליצמן
יעקב ליצמן | צילום: פול, אריאל ירוזולימסקי

(36 שניות)

 

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הודיע כי משרד הבריאות יכנס החל ממחר (שני) את כל הגורמים הרלבנטיים בניסיון להגיע להסכם, שימנע את השבתת מערכת הבריאות החל מיום שלישי הקרוב. בהודעה שנמסרה מלשכתו של ליצמן נכתב כי "זה הזמן להידברות מרתונית ולא בנקיטת טקטיקה של משא ומתן".

מודאגים מהשביתה? ספרו בפייסבוק חדשות 10 »

עוד נמסר מלשכתו של ליצמן כי משרד הבריאות יפרסם קווים מנחים לבתי החולים וקופות החולים וייקבע הגבלות לקיום שביתה במתכונת שבת, במטרה למזער את הפגיעה במערכת הבריאות ובציבור החולים. "החובה על כולנו להתכנס ולמצוא פתרון לכל הבעיות. בין היתר על ידי פשרות", נמסר מלשכת ליצמן.

מוקדם יותר הערב הכריזה הנהלת ההסתדרות הרפואית על שביתת אזהרה בת יומיים, זאת לאחר שדרישותיה לא נענו. במסגרת השביתה יפעלו בתי החולים במתכונת מצומצמת בלבד. ביום שלישי יושבתו בתי החולים וקופות החולים, וביום רביעי ישובו קופות החולים לעבודה מלאה.

העיצומים באים לאחר כשבעה חודשים של דיונים עם משרד האוצר, במהלכם דרשו הרופאים להעלות את שכר השעה שלהם מ-42 שקלים ל-60 שקלים, ולהוסיף תקנים לרופאים ולמיטות בבתי החולים.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר לאוניד אידלמן, הביע את אכזבתו נוכח המצב. "האוצר אינו מבין את הנחישות שלנו להציל את מערכת הבריאות הציבורית", אמר אידלמן. "למרות שאנחנו מנהלים משא ומתן במשך חודשים רבים והצגנו את מלוא דרישותינו מלכתחילה, יש ניסיון לחזור על אותן המנטרות ולא למצוא פתרונות".