ההרוגה בפיגוע: אזרחית זרה בת 59

בבית החולים ובמשטרה לא ידעו במשך שעות את זהותה של ההרוגה בפיגוע בירושלים כיוון שזו לא נשאה תעודות מזהות ואיש לא בא לדרוש בשלומה. לאחר שעות התברר כי מדובר באזרחית זרה בת 59 אולם זהותה עדיין לא ידועה. במקביל קיים השר לביטחון הפנים הערכת מצב עם מפכ"ל המשטרה בה הבטיח לאתר את התשתית האחראית לפיגוע

פיגוע בירושלים
פיגוע בירושלים | צילום: דוברות זק"א

(1:35 דקות)

אחרי שעות של אי ודאות בנוגע לזהות ההרוגה בפיגוע בירושלים מתברר כי מדובר באזרחית זרה בת 59. ההרוגה נפצעה בתחילה באורח אנוש וזמן קצר לאחר שפונתה לבית החולים הדסה עין כרם בעיר נקבע מותה. היא לא נשאה בכליה תעודת זהות, דרכון או תעודה מזהה ועל כן התקשו הרשויות לקבוע את זהותה. כל אלו והעובדה שאיש לא הגיע לדרוש בשלומה העלו את הסברה, שלאחר מכן אומתה, כי מדובר באזרחית זרה. עם זאת, זהותה עדיין אינה ידועה.

הצטרפו לחדשות 10 בפייסבוק »

האזינו לשיחת הטלפון למשטרה בזמן שנשמע הפיצוץ »

בנוסף לאישה נפגעו בפיגוע 39 בני אדם שנפצעו בדרגות חומרה שונות ופונו לבתי החולים בעיר. שלושה מבין הפצועים נפצעו באורח קשה, חמישה באורח בינוני והשער קל. לדברי מנכ"ל מגן דוד אדום, אלי בין, לגופם של חלק מהפצועים חדרו כדוריות שהוטמנו בתוך המטען שהתפוצץ בתחנת אוטובוס סמוך לבנייני האומה בעיר ובזמן שבמקום עברו שני אוטובוסים של אגד.

הערב קיים השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ, הערכת מצב עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, במהלכה דן בהתפתחויות היממה האחרונה בדרום ובירושלים. "אני רואה בחומרה רבה את כוונות ארגוני הטרור לפגוע בביטחון אזרחי מדינת ישראל, יש לרדוף ולהשיג את הגורמים העוינים המפרים את האיזון של אזרחי מדינת ישראל. על ארגוני הטרור להבין שלכל הפרה של האיזון יש מחיר", אמר השר והבטיח לאתר את התשתית שאחראית לפיגוע בכדי "לעקור את הטרור מהשורש". קודם להערכת המצב הגיע השר, בנוסף לראש השב"כ יובל דיסקין ומפקד מחוז ירושלים של המשטרה אהרון פרנקו, לבקר בזירת האירוע.

פיגוע בירושלים
פיגוע בירושלים | צילום: רויטרס

הערב המריא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למוסקבה, שם הוא צפוי להיפגש עם בכירי הממשל. רגע לפני המראתו התייחס להסלמה במצב הביטחוני ואמר: "לאחרונה יש גורמים שמנסים להפר את השקט, לבחון את מידת הנחישות ואת כוח העמידה שלנו. הם יגלו שלממשלה, לצה"ל ולציבור יש רצון ברזל להגן על המדינה ואזרחיה. אנחנו נפעל בתקיפות, באחריות ובתבונה כדי לשמר את השקט ואת הביטחון ששררו כאן בשנתיים האחרונות".

קודם לכן קיים ראש הממשלה התייעצות עם שר הביטחון, אהוד ברק, השר מתן וילנאי, הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ראש השב"כ ואחרים ואחריה החליט שלא לדחות את הנסיעה בשל החשיבות הרבה שהוא רואה בביקור ברוסיה.