ח"כ זאב בוים הלך לעולמו בגיל 67, לאחר מאבק במחלת הסרטן

השר לשעבר, איש ליכוד בעבר וקדימה בהווה, נפטר בארה"ב - שם שהה במסגרת טיפולים. גופתו תוטס לישראל ככל הנראה מחר. ראש הממשלה: "בוים היה ציוני אמיתי ופטריוט ישראלי. על אף עוז רוחו לבסוף לא יכול היה למחלה". יו"ר קדימה: "הוא יחסר לנו כחבר"

יו"ר הקואליציה וח"כ זאב בוים
יו"ר הקואליציה וח"כ זאב בוים | צילום: ויקיפדיה

(24 שניות)

חבר הכנסת והשר לשעבר, זאב בוים, נפטר היום (שישי) בגיל 67 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. בוים, שהה בארצות הברית במסגרת טיפולים שהצליחו במידת מה להאריך את חייו. גופתו תוטס, כפי הנראה, מחר בשעות הלילה לישראל.

בוים היה בן למייסדי נחלת ז'בוטינסקי והחל את דרכו כמחנך וכמנהל בית הספר רוגוזין בקריית גת. לאחר כיהן כראש עיריית קרית גן במשך 13 שנים.

הצטרפו לפייסבוק שלנו »

אל הכנסת הצטרף בשנת 1996 ופעל כחבר כנסת מטעם סיעת הליכוד וסיעת קדימה מהכנסת ה-14 עד לכנסת ה-18. בין תפקידיו היה יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד בימי ממשלת שרון.

בהמשך כיהן כסגן שר הביטחון, שר העלייה והקליטה, שר החקלאות ושר הבינוי והשיכון. בתפקידו האחרון שימש כחבר כנסת מטעם סיעת קדימה והיה יו"ר ועדת המשנה למוכנות העורף למצבי חירום.

ריבלין: "הוא היה אדם יפה בחיצוניותו ופנימיותו"

עם היוודע דבר מותו ירד אבל על הכנסת והממשלה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע צער עמוק על לכתו של בוים וסיפר כי ליווה אותו לאורך השנים, גם בימי המאבק במחלה הקשה. "לצערי העמוק, על אף עוז רוחו ואצילות נפשו לא יכול היה למחלה", אמר נתניהו.

הוא תיאר את ח"כ בוים כאחד מטובי חברי הכנסת. "הוא ייצג דור ערכי והיה ציוני אמיתי ופטריוט ישראלי. הוא שרת בנאמנות את מדינת ישראל במשך עשרות שנים".

יו"ר קדימה, ח"כ ציפי לבני ביקשה אף היא להביע את צערה העמוק. "אני כואבת את מותו של חברי", אמרה לבני, "זאביק ייצג בכל הוויתו את הערכים עליהם מושתתת הציונות".

לבני תיארה את בוים כאוהב הארץ, איש של מצפון ואדם ישר כסרגל. "הוא היה בית"רי בכל רמ"ח איבריו ושילב באישיותו את ההדר העברי", הוסיפה יו"ר המפלגה, "קדימה גאה שבחר לייצג אותה בחייו וגאה שזכתה בו. הוא יחסר לנו כחבר".

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין סיפר על בוים שהיה חברו האישי. "הוא היה אדם יפה בחיצוניותו ובפנימיותו", אמר ריבלין וציין כי נלחן בגבורה מעוררת כבוד במחלה הקשה, עד שלבסוף לא יכל לה.