המחאה נמשכת: עשרות עובדים סוציאליים וסטודנטים הפגינו בתל אביב

סמוך למוזיאון תל אביב התאספו עובדים סוציאליים וסטודנטים להפגנת מחאה נגד ההסכם המתגבש בין ההסתדרות ומשרד האוצר לגבי עובדי הרווחה. 11 ימים לאחר תחילת השביתה, נפגשים הערב הצדדים שוב בנסיון להגיע להסכמה

הפגנת הזדהות עם שביתת העובדים הסוציאליים
הפגנת הזדהות עם שביתת העובדים הסוציאליים | צילום: חדשות 10 צילום מסך

(1:15 דקות)

עשרות עובדים סוציאליים וסטודנטים הפגינו הערב (רביעי) מול מוזיאון תל-אביב במחאה על ההסכם המתגבש בין ההסתדרות ומשרד האוצר בעניינם של עובדי הרווחה. המפגינים חסמו את רחוב שאול המלך בעיר.

המשא ומתן בין הצדדדים יתחדש הערב במשרד האוצר בירושלים, בהשתתפות יו"ר ההסתדרות עופר עיני, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, סגן השר יצחק כהן ונציגי משרד האוצר, בניסיון לסיים את השביתה. אל העובדים הסוציאליים הצטרפו אתמול גם עובדי הרשויות המקומיות שפתחו בשביתת הזדהות ליום אחד.

גם אתמול יצאו מאות סטודנטים להפגין בתל אביב בתמיכה בעובדים הסוציאליים. הסטודנטים חסמו את רחוב ארלוזרוב וגרמו לפקקי תנועה גדולים באזור. בעקבות זאת, פרשים של המשטרה ניסו לפזר את המפגינים ועצרו חמישה מהם. בסופו של דבר פוזרה ההפגנה בשקט.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10

אתמול, בתום מרתון של עשר שעות, נפרדו הצדדים מבלי שהגיעו להסכמה על הסעיפים האחרונים הנתונים במחלוקת. עד כה הגיעו הצדדים להסכמה על העלאת שכר העובדים הסוציאליים במגזר הציבורי ב-25%, שכרם של עובדי עמותות הרווחה לא יפחת מ- 7,100 שקל והחלטה כי כל הסכמי השכר העתידיים של העובדים הסוציאליים ושל עובדי המדינה יחולו גם על עובדי העמותות.

אחרי ימים של חילוקי דעות בנושא הקמת מנגנון אכיפה ממשלתי לפיקוח על שכר העובדים בעמותות הרווחה, הסכימו באוצר להקים את המנגנון. עם זאת, עדיין קיימת מחלוקת לגבי אפיון מנגנון האכיפה ווידוא שהתקציב לצורך העלאת שכרם של עובדי העמותות יגיע לעובדים, הן בהווה והן בעת עדכון השכר בצמוד להסכמי המגזר הציבורי.