התקלה תוקנה: אספקת הגז הטבעי לייצור חשמל חודשה

תקלה שאירעה במהלך עבודות התחזוקה שביצעה חברת "נובל אנרג'י", המספקת גז לייצור החשמל בישראל, איימה להשבית את הצנרת. חברת החשמל הגבירה את הייצור בתחנות הכוח הפחמיות בגיבוי חירום של יחידות ייצור בסולר ובמזוט. בשעות הערב הודיעה החברה על תיקון התקלה

קידוח
קידוח | צילום: רויטרס

(2:05 דקות)

האם המשק הישראלי עומד בפני משבר אנרגיה? היום (שבת) נודע כי אירעה תקלה באסדת הפקת הגז הטבעי של שותפות ים תטיס מול חופי אשקלון. מהות התקלה לא ידועה, אך ככל הנראה מדובר בתקלה טכנית בלבד. ההערכה הראשונית הייתה כי אספקת הגז מן האסדה לחופי ישראל תופסק. עם זאת, בשעות הערב פורסמה הודעה בה הובהר כי התקלה תוקנה.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

התקלה אירעה במהלך עבודות שביצעה מפעילת הקידוח, חברת "נובל אנרג'י" האמריקנית, להחדרת מדחס נוסף לבארות מארי-B, כ-17 קילומטרים מערבית לחוף אשקלון. העבודות החלו בשעה 5:00 בבוקר ואמורות היו להסתיים בחלוף 11 שעות.

בשעה זו, לא ברור האם יצליחו בחברה לתקן את התקלה על מנת לחדש את הזרמת הגז לתחנות בישראל בזמן בו התחייבו בחברה.

ביום חמישי האחרון הודיעה חברת "נובל אנרג'י" לחברת החשמל כי בכוונתה להפסיק את הזרמת הגז לתחנות הכוח הישראליות בשל עבודות תשתית. זאת, במקביל לעובדה שחברת הגז המצרית EMS הפסיקה את הזרמת הגז לישראל מאז הפיגוע בצנרת במהלך המהומות במדינה.

בעקבות זאת פרסמו בחברת החשמל אזהרה לפיה קיים חשש ממשי להפסקות באספקת החשמל במהלך סוף השבוע. במקביל פנו בחברת החשמל לשר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, כדי שייאשר שימוש בדלקים חלופיים, כמו סולר ומזוט. השר אישר את בקשת החברה ועל כן, גם עתה לא קיים סכנה מיידית לשיבושים באספקת החשמל.

מחברת "נובל אנרג'י" נמסר כי היא "עושה את מירב המאמצים כדי לחדש את אספקת הגז בזמן הקרוב". לקראת השעה 20:00 עידכנה חברת "דלק אנרגיה" כי כבר הערב תחודש אספקת הגז הטבעי מן הקידוח "ים תטיס".

(עדכון אחרון: 20:30)