מטוס קל התרסק בגליל העליון ונשרף כליל: הטייס והנוסע נהרגו

התרסקות המטוס, מסוג "ססנה 172", אירעה סמוך לכפר טובא זנגרייה, ככל הנראה בגלל תקלה במנוע. למקום הגיעו כוחות גדולים, אך שני יושבי המטוס לא שרדו את ההתרסקות. מחקירה ראשונית עולה כי הטייס הודיע בקשר כי הוא מתקרב לשדה התעופה בראש פינה, ולאחר מכן התרסק

מטוס ססנה 172
מטוס ססנה 172 | צילום: דוד פישר, דוברות מד"א

(1:49 דקות)

שני בני אדם נהרגו הבוקר (חמישי) בהתרסקות מטוס קל מסוג "ססנה 172" דו מושבי, בשטח פתוח סמוך לכפר טובא זנגרייה, שבגליל העליון. צוות של מגן דוד אדום קבע את מותם של הטייס ונוסע נוסף, שניהם טייסים ותיקים. המטוס עלה בלהבות ונשרף כליל, וכוחות משטרה ומכבי אש הגיעו לזירת ההתרסקות.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10

המטוס המריא משדה התעופה בהרצליה והיה אמור לנחות בשדה התעופה בראש פינה. מחקירה ראשונית עולה כי הטייס הודיע בקשר כי הוא מתקרב לשדה התעופה בצפון, ומאז ניתק עימו הקשר. במרחק של 4 ק"מ משם התרסק המטוס, ככל הנראה בגלל תקלה במנוע. לפני ההתרסקות לא הודיע הטייס על תקלה כלשהי.

מטוס ססנה 172
מטוס ססנה 172 | צילום: דוד פישר, דוברות מד"א

איש צוות רפואי שהגיע למקום סיפר לחדשות נענע 10: "שני הנוסעים ככל הנראה מתו במקום בהתרסקות. מדובר באירוע קשה מאד. לאחר שהמטוס התרסק הנפגעים ספגו את עוצמת הפגיעה ואז נשרפו כאשר המטוס עלה הלהבות. לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם, מבלי שנוכל לבצע פעולות החייאה".

דובר שירותי הכיבוי בגליל העליון, טפס"ר דני חנניה, שהגיע ראשון עם צוותו לאזור ההתרסקות סיפר לרדיו "קול רגע" כי הגישה אל זירת התאונה לא התאפשרה בגלל אבנים. "היה צורך לפרוש קו של 300 מטר עם מים כדי להגיע למוקד הלהבות. המטוס הקל עלה באש", אמר.

בחודש אוגוסט: 2 הרוגים בהתרסקות מטוס קל ליד רחובות

בשנה האחרונה אירעו מספר תאונות אוויריות, בהן היו מעורבים מטוסים קלים. בחודש ספטמבר התרסק מטוס קל בהרצליה ויצא ללא פגע. האירוע החל כאשר פקחית במגדל הפיקוח שמה לב כי מכלי הטייס מסוג "לנסר" מתמר עשן. היא התריעה על כך בפני הטייס והובילה אותו לנחיתה. אלא שבמהלך הנחיתה העניינים השתבשו, והמטוס התרסק תוך שהוא שובר את כן הנסע שעליו.

כוחות הצלה הוזעקו למקום, אולם עם הגעתם שמחו לגלות כי הטייס לא נפגע במהלך ההתרסקות. לאחר חקירה בשטח התברר כי תקלה טכנית היא שהובילה לאירוע.

חודש לפני כן הסתיימה תאונת מטוס באזור רחובות באורח טראגי. שני טייסים, יצחק אורון מחולון ואלי אלעזר מאזור, התרסקו עם מטוס קל בשדה פתוח סמוך לקבוצת שילר ונהרגו. המטוס המריא ממנחת המטוסים בראשון לציון.