תחקיר: עמותת סיוע לשוטרים גבתה מהם כסף, אך לא סיפקה את השירותים

עמותת נשות השוטרים והסוהרים אמורה לסייע לשוטרים שנקלעו למצוקה. למטרה זו כל חודש מנוקה ממשכורתם של השוטרים כסף המועבר אליה. במציאות מתקבלות תלונות רבות על כך שהשוטרים אינם מקבלים את הסיוע המובטח. שוטר: "את המינימום הנדרש ציפיתי וזה מאוד מאכזב"

הארגון הארצי לקידום מעמד השוטר והסוהר
הארגון הארצי לקידום מעמד השוטר והסוהר | צילום: חדשות 10 צילום מסך

(4:52 דקות)

במשך עשרות שנים משלמים שוטרי משטרת ישראל סכום קבוע ישר מתלוש המשכורת לעמותת נשות השוטרים והסוהרים. זאת, תוך הבטחה שששוטר שייקלע למצוקה יקבל סיוע כלכלי ומשפט. בשנים האחרונות הצטברו ברשויות עשרות תלונות נגד עמותת נשות השוטרים, שהכנסותיה נאמדות בכ-6 מיליון שקלים בשנה.

שוטרים מספרים כי שילמו לעמותה כל שנה במשך שנים רבות וברגע שהזדקקו לה לא קיבלו את הסיוע המובטח. אחד השוטרים סיפר כי כאשר פנה לעמותה בבקשת עזרה, היא כפתה עליו עורך דין מטעמה. "אנחנו בחרנו ללכת לעורך דין אחר", הוא מספר. "אמרו לנו שאין בעיה, אבל כשביקשנו סיוע כספי בגלל העלויות הגבוהות שעורך הדין השני ביקש, הם סירבו לתת לנו בגלל שלא בחרנו את עורך הדין שלהם". שוטר אחר סיפר כי "את המינימום הנדרש ציפיתי וזה מאוד מאכזב. אני לא אחזור להיות חבר בעמותה. זה ברור לי".

העמותה חוסכת בכסף ובשירותים שהיא מעניקה לשוטרים החברים בה, אך מבדיקה עולה כי היא לא חוסכת כלל כאשר מדובר במשכורות בכיריה. נתוני השכר של העמותה מעלים כי יושבת ראש העמותה, אביגיל שררה, השתכרה בשנת 2008 יותר מ-308 אלף שקלים. שררה סירבה להגיב לטענות נגדה.

לפני שנתיים ניסה רשם העמותות לפרק את העמותה. בית המשפט המחוזי בירושלים קבע נחרצות כי קיימים אי-סדרים חמורים בעמותה בהם: תשלום שכר מופרז לחברות הוועד, שימוש פרטי ברכבי העמותה, מתן סיוע משפטי לשוטרים שלא על פי קריטריונים ברורים, העסקת יועץ ללא פיקוח על שכרו ועוד. בעקבות הדברים, החליטה המשטרה לאסור על שוטריה להעביר כסף לארגון.