הדלפת בחינת הבגרות: מורה ותלמידה מסכנין נחקרים

המשטרה מנסה לגלות מי עמד מאחורי הדלפת בחינת הבגרות במתמטיקה לתלמידים. במסגרת החקירה נחקרים בתחנת משגב המורה מוחמד שחאדה ותלמידה נוספת. החשד להדלפה התגלה על-ידי המשגיחים בבחינה שגילו שאלונים עם פתרונות

מבחן
אילוסטרציה | צילום: רויטרס

(1:55 דקות)

המשטרה ממשיכה לחקור היום (שני) את פרשת גניבת טופס בחינות הבגרות במתמטיקה. הבוקר הגיע מוחמד שחאדה, מורה למתמטיקה בתיכון בסכנין למשטרת משגב, כדי לתת עדות בפרשה. תלמידה נוספת בבית הספר נחקרת גם כן במשטרה. חמישה תלמידים זומנו לחקירה בחשד שנעזרו בבחינה גנובה.

על פי החשד, גנבו תלמידי כיתה י"ב בבית ספר תיכון בסכנין את הטופס ונכנסו עם הטופס כשהוא פתור לבחינה. בתחילה טענה המשטרה כי הנערים רכשו את הטפסים תמורת 250 שקלים, אולם לפי גרסת משרד החינוך, שככל הנראה עודכן בחקירת המשטרה, נגנבו הטפסים מחדר המורים בבית הספר.

טפסי הבחינות מגיעים לחדר המורים כשעה עד שעתיים לפני הבחינה. ככל הנראה, הצליחו התלמידים להיכנס ולקחת שלושה שאלונים ברמת 3 ו-5 יחידות מתוך שבעה. על פי ההערכות, התלמידים פתרו את הבחינה בעצמם או נעזרו באדם נוסף ונכנסו לבחינה יחד עם הפתרונות. למרות הטענה שהם רכשו את טופס הבחינה נראה שגרסה זו נועדה לעמעם את העובדה שהם גנבו בעצמם.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10

בחודש מאי הסעירה פרשה דומה את מערכת החינוך לאחר שחברת הוועדה שחיברה את שאלון הבחינה הדליפה כמה שאלונים למרצה בטכניון המשמש מורה פרטי והוא העבירם לסטודנט שככל הנראה מכר אותם.