הדלפת טופס בחינת הבגרות במתמטיקה: חשד ש-3 תלמידי תיכון גנבו את הטפסים

שלושה תלמידי כיתה י"ב בבית ספר תיכון בסכנין ייחקרו מחר בחשד שגנבו מחדר המורים טפסים של בחינת הבגרות במתמטיקה כשעתיים לפני תחילתה. על פי החשד, פתרו התלמידים את הטפסים הגנובים ונכנסו עמם לבחינה

מבחן
אילוסטרציה | צילום: רויטרס

(1:22 דקות)

המשטרה מנסה לזהות את מקור הדלפת טופס בחינת הבגרות במתמטיקה. על פי החשד, גנבו שלושה תלמידי כיתה י"ב בבית ספר תיכון בסכנין את הטופס ונכנסו עם הטופס כשהוא פתור לבחינה.

בתחילה טענה המשטרה כי הנערים רכשו את הטפסים תמורת 250 שקלים אולם לפי גרסת משרד החינוך, שככל הנראה עודכן בחקירת המשטרה, נגנבו הטפסים מחדר המורים בבית הספר. טפסי הבחינות מגיעים לחדר המורים כשעה עד שעתיים לפני הבחינה. ככל הנראה, הצליחו התלמידים להיכנס ולקחת שלושה שאלונים ברמת 3 ו-5 יחידות מתוך שבעה. על פי ההערכות, התלמידים פתרו את הבחינה בעצמם או נעזרו באדם נוסף ונכנסו לבחינה יחד עם הפתרונות. למרות הטענה שהם רכשו את טופס הבחינה נראה שגרסה זו נועדה לעמעם את העובדה שהם גנבו בעצמם.

היום פורסם על החשד לפיו בפעם השנייה השנה נגנבו ונמכרו טפסים של בחינת הבגרות במתמטיקה לתלמידים. ממשרד החינוך נמסר כי הוא זה שיזם את הפנייה למשטרה לאחר שעלה החשד בנושא. החשד עלה בעקבות מידע שהגיע מבוחנים שהבחינו בטפסים פתורים עמם הגיעו תלמידים בבית ספר תיכון בסכנין. משרד החינוך, כך נטען, הגיש תלונה כשבוע אחרי שהבקר גילה שהבחינות נגנבו והעלה חשד לגבי טוהר הבחינות. רק הבוקר משטרת משגב החלה לחקור את הנושא והנערים יובאו לחקירה מחר.

במסגרת הפרשה נבדק החשד שהתלמידים רכשו את הטפסים וכעת ממתינים במשרד החינוך לממצאי החקירה. בחודש מאי הסעירה פרשה דומה את מערכת החינוך לאחר שחברת הוועדה שחיברה את שאלון הבחינה הדליפה כמה שאלונים למרצה בטכניון המשמש מורה פרטי והוא העבירם לסטודנט שככל הנראה מכר אותם.

מורה למתמטיקה שברשותו נמצא טופס הבחינה סיפר שהגיע אליו תלמיד שטען שיש ברשותו עותק ואף הציגו בפניו. חשיפת ההדלפה כמעט שגרמה לביטולה של הבחינה יומיים לפני מועד קיומה. לבסוף הוחלט לקיים את הבחינה כסדרה אולם יחד עם שינוי נוסח השאלון. חודשיים לאחר מכן הודיע חודשיים לאחר מכן הודיע משרד החינוך כי יעניק פקטור לנבחנים בבחינת הבגרות במתמטיקה במועד קיץ תש"ע - וזאת על מנת למנוע פגיעה בנבחנים.