קרינת החשמל בתוך הבית - הסכנה השקטה שלא ידעתם עליה

האם אתם מודעים לסכנת הקרינה של מערכת החשמל בבית? זה יכול להשפיע על כל בית ואולי במיוחד על דירות קרקע, שלידן ממוקם ארון הסעף המרכזי של הבניין. מדובר בקרינה מסוכנת ביותר שיכולה אפילו לגרום לסרטן

חברת החשמל
חברת החשמל | צילום: רוני שיצר

(5:15 דקות)

זהירות קרינה. דירת הגן הפכה בשנים האחרונות למוצר מבוקש שהרי בכל בניין מגורים יש רק שתיים או ארבע דירות כאלו. אבל מאחורי הפסטורליה מסתתרת סכנה גדולה - קרינה אלקטרומגנטית מהבניין כולו שיוצאת מארון החשמל המרכזי ומתנקזת לחלק גדול מהדירות היפות האלה.

הקרינה הזו מסוכנת מאוד ונזקיה כוללים הזדקנות רקמות, אלצהיימר, פרקינסון, אי ספיקה הורמונלית, הפרעות שינה וסרטן. התקן כיום דורש 10 מיליגאוס אבל הרופאים מחמירים אף יותר וממליצים על היחשפות לשני מיליגאוס בממוצע בלבד. לדברי ד"ר דני וולף, רופא ילדים, בחשיפה לרמות של מעל לארבעה מיליגאוס הייתה עלייה בשכיחות סרטן הלוקמיה אצל ילדים.

בדירות שנבדקו נמצאה לעיתים רמת קרינה אלקטרומגנטית של למעלה מ-20 מיליגאוס בפינות אוכל ואף בחדרי ילדים. על פי ד"ר זמיר שליט"א, חוקר קרינה אלקטרומגנטית, אין זה מפתיע שכן, לוחות חשמל מייצרים שדה מגנטי חזק בסביבתם והשדה המגנטי הזה עובר קירות כמו אוויר.

כמו כן, לבעיות החשמל יש גם השלכות על מחירי הנדל"ן והקירבה לארון הסעף המרכזי של הבניין מוזילה בעשרות אחוזים את מחיר הנכס. אז מה עושים? משלמים וממגנים כשעלות המיגון יכולה לטפס לאלפי שקלים. אם רואים ארון כזה מומלץ להזמין בדיקת קרינה שעלותה כ-500 שקלים. אם אכן נמצאה קרינה גבוהה, מומלץ לצמצם את השהייה בחדר. אפשר גם לחפש את הקבלן ולבקש מיגון או אם אין ברירה, למגן באופן עצמאי.