פגישת עיני-נתניהו נכשלה, מסיבת העיתונאים נדחתה

מסיבת העיתונאים בה נתניהו ושטייניץ היו אמורים להודיע על הקלות בשל התייקרות המחירים במשק, נדחתה. לשכת ראש הממשלה: "הדחייה בשל אשפוז שר האוצר". במקביל הסתיימה ללא תוצאות פגישת הסתדרות ונתניהו לאחר ש"לא הוצגו פעולות קונקרטיות להקלה על הגזירות"

עופר עיני
עופר עיני | צילום:

(3:22 דקות)

מסיבת העיתונאים בה היה אמור ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להודיע על הקלות בנוגע לגל ההתייקרויות במשק, לא תתקיים הערב (רביעי) כמתוכנן אלא מחר. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ההחלטה על הדחייה התקבלה בשל אשפוזו הלילה של שר האוצר, יובל שטייניץ.

ההודעה הגיעה אחרי שהסתיימה ללא תוצאות פגישתם של ראש הממשלה עם יושב ראש ההסתדרות, עופר עיני, יושב ראש מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, ויושב ראש לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש.

מההסתדרות נמסר כי נתניהו שמע את הדוברים, אך לא הציג פעולות קונקרטיות לטיפול בנושא שכר המינימום והקלה על הגזירות. מאוחר יותר, יתכנס מטה המאבק בהשתתפות עיני, ברוש, בוחבוט ונציג הסטודנטים, איציק שמולי לדון במצב.

מההסתדרות נמסר כי ראש הממשלה שמע את הדוברים, אך לא הציג פעולות קונקרטיות לטיפול בנושא שכר המינימום והקלה על הגזירות.

עיני: לא נוותר בנושא שכר המינימום

יושב ראש ההסתדרות עיני אמר הבוקר לפני הפגישה כי לא יוותר על העלאת שכר המינימום. "עם ישראל מרגשי שהגזימו ואומר לממשלה: עד כאן! כל הזמן יש עליות מחירים והיה לאחרונה רצף. אני חושב שבדיאלוג אפשר לנסות לחלץ פתרונות".

לדבריו של יושב ראש ההסתדרות לא יוותר בנושא שכר המינימום. "מדובר באוכלוסייה של מעל מיליון עובדים שזקוקה לתוספת הזאת".

בשעה האחרונה ביקר ראש הממשלה את השר בבית החולים הדסה עין כרם, שאושפז לאחר שחש ברע עקב תשישות. נתניהו התעניין בשלומו של השר ואיחל לו רפואה שלמה.

בתוך כך, נודע כי מול משרדי הממשלה בחיפה תתקיים מחר הפגנה גדולה במחאה על התייקרות הדלק והמזון. בהפגנה אותה מארגנת עמותת "יד עזר לחבר", ישתתפו מאות ניצולי שואה שחלקם מאיימים להישאר במקום עד להורדת מחירי הלחם והמים.