החורף עושה את שלו: תמונת מצב מבתי החולים ברחבי הארץ

השפעת ושאר מחלות החורף מדגישות אף יותר את מצוקת המקום הבלתי נסבלת בבתי החולים בישראל. רק היום מתו שתי נשים שנדבקו בשפעת החזירים

בית חולים
בית חולים | צילום: רוני שיצר

(3:56 דקות)

אחרי שנגמרו המיטות במחלקה, החלו במרכז הרפואי "זיו" בצפת לאשפז ילדים במיון. כאשר גם שם נגמר המקום החלו לאשפז ילדים בחדר האוכל של המחלקה. כך נראית תפוסה של 160% במחלקת הילדים בבית החולים. 80% מהילדים שמאושפזים, חולים במחלות השפעת. מעבר לצפיפות האיומה, הצוות הרפואי קורס. ילד שמגיע למיון נאלץ להמתין שעות ארוכות עד שמטפלים בו.

גם בבתי החולים במרכז הארץ העומס ניכר. במחלקות השונות נרשמת תפוסה של 130-150% והחולים שוכבים במסדרונות. הרופאים מספרים על עלייה בחומרה ובסיבוכים של השפעת.

בבית החולים שיבא בתל-השומר התפוסה מגיעה ל-130% במחלקות הפנימיות, בבית החולים שניידר מדובר על תפוסה של 150% ובוולפסון במחלקות הפנימיות 130%. גם המחלקות לטיפול נמרץ מלאות עד אפס מקום וחולים מונשמים רבים נשארים במחלקות האשפוז ללא השגחה ראויה וטיפול נכון.

בבית החולים ברזילי באשקלון הפך חדר האוכל לחדר האשפוז, אחרי שהמקום במסדרון נגמר והתפוסה עומדת על 150% במחלקת הילדים. גם בבית החולים סורוקה בבאר-שבע המצב לא טוב יותר. התפוסה במחלקת הילדים עומדת על 150%. במחלקות הפנימיות מדובר על תפוסה של 130%.