תחקיר חדשות 10: זמני ההמתנה בהוט ארוכים מהמותר

יומיים של שיחות בכל שעה עגולה לחברת הכבלים ולחברת הלווין העלו: הוט לא עמדה בתנאי הרישיון לזמני המתנה. במקום זמן מקסימלי של דקה וחצי הקבוע ברישיון באחד הימים נמשכה ההמתנה יותר משמונה דקות בממוצע. ביס נשמרו זמני המתנה קצרים

בניין הוט
בניין הוט | צילום: רוני שיצר

(4:03 דקות)

לפי הרישיון שברשותם, חברות הכבלים והלווין, יס והוט, אמורות להשיב לכם בטלפון בממוצע בתוך שלושים שניות ולכל היותר בתוך דקה וחצי. תחקיר חדשות 10 מראה היום (שלישי) כי במציאות הוט לא עומדת בתנאי הרישיון.

טלפונים לחברות בכל שעה עגולה במשך יומיים, בין השעות שמונה בבוקר לשש בערב, העלו ביום הראשון זמני המתנה ממוצעים של שמונה דקות ושלושים ואחת שניות בחברת הוט. ביום השני זמני ההמתנה הממוצעים בחברת הכבלים עמדו על חמש דקות וחמישים ושלוש שניות.

"יש לנו קצת עומס על המוקדים, אנחנו עושים הכל כדי להוריד אותו", ניסה נציג של הוט להסביר אחרי המתנה של יותר מעשרים דקות באחת הפעמים. לאור טענות הלקוחה נכנס הנציג למגננה: "אנחנו לא יושבים פה ומשחקים".

בחברת הלווין המצב טוב הרבה יותר. ביום הראשון לשיחות זמן ההמתנה הממוצע עמד על שלושים ושש שניות - כפי שדורש החוק. יום ההמתנה השני הסתיים עם ממוצע של דקה וחמש עשרה שניות של המתנה.

מחברת הוט נמסר בתגובה כי זמן ההמתנה הממוצע לנציגי ‪   השירות בחברה נמצא במגמת ירידה בשנתיים האחרונות, והוא נמוך מהממוצע בחברות התקשורת. ‫‫לטענתם, רק במקרים נקודתיים זמן ההמתנה מתארך בשל זרם פניות גדול במיוחד.