אחד החשודים באונס בת ה-12: סוכן סמוי של המשטרה

התפתחות מפתיעה בפרשת תקיפת הילדה במרכז. אחד החשודים הוא תושב נתניה בן 22 שגוייס ליחידה הארצית לחקירות בין-לאומיות במשטרה. הסוכן הודה כי קיים יחסי מין עם הילדה, אך טען כי הם היו בהסכמה ושחשב כי היא בת 17

ילדה בוכה
ילדה בוכה | צילום: GettyImages/אימג'בנק

(3:16 דקות)

פרשת תקיפתה המינית של בת ה-12 מסתעפת: היום (רביעי) הותר לפרסום כי אחד החשודים באונס הילדה הוא סוכן סמוי של משטרת ישראל.

החשוד, צעיר בן 22, גוייס ליחידה הארצית לחקירות בין-לאומיות ובמסגרת תפקידו היה אמון על הפללת חשודים בתחום הרכוש, הנשק והסחר בסמים. במשטרה חושדים כי אנס את הילדה שהכיר ברשת הפייסבוק בעת תפקידו כסוכן.

אולם הצעיר דוחה את החשדות. לדבריו, אמנם קיים יחסי מין עם הילדה אך הם היו בהסכמה מלאה. כפי שטענו גם שאר החשודים, אומר הסוכן המשטרתי, כי בת ה-12 הציגה עצמה בפניו כבת 17 לאורך כל הדרך.

מעצרו של הסוכן הוארך היום בבית משפט השלום עד ליום ראשון. מעצרו של חשוד אחר, קטין בן 17, הוארך עד מחר. המשטרה ציינה בדיון לשבח את פעולת שירותי הרווחה בפרשה ואת שיתוף הפעולה שלהם בחקירה.

מוקדם יותר היום נחשפה הפרשה במסגרתה נעצרו 15 חשודים בגילאים 13-22. הפרשה התגלתה לאחר שאמה של הילדה הגיעה לתחנת המשטרה וגוללה בפני החוקרים את סיפור המעשה.

האם סיפרה כי הנערים נפגשו עם בתה בת ה-12 בנפרד, בהזדמנויות שונות. לפי החשד, חלקם תקפו אותה מינית ושניים מהם אנסו אותה - אחד החשודים הוא הסוכן המשטרתי. במהלך ההתעללות נכנסה הנערה להריון ונאלצה לעבור הפלה.

השוטרים התחקו אחרי החשודים בפייסבוק

במשטרה פתחו בחקירה והתחקו אחר זהותם של הנערים בעזרת רשת הפייסבוק. אחרי שאיתרו אותם הגיעו לבתיהם והם נלקחו לחקירה. מספר נערים, בני 13 שעוכבו לחקירה, שוחררו מיד.

בחקירתם סיפרו הצעירים והנערים העצורים כי הכירו את הילדה בפייסבוק. לדבריהם, שוחחו איתה פעמים רבות והחליטו להיפגש. הקשר התנהל למעלה משנה וחצי ולטענת החשודים, לכל אורכו סיפרה להם הילדה כי היא בת 17 וקיימה עמם יחסי מין בהסכמה.

רפ"ק אסף זילברשטיין, ראש משרד חקירות במשטרת נתניה, סיפר על הפרשה והמעצר. "מהחקירה עלה כי הקטינה קיימה יחסי מין עם מספר קטינים ברחבי העיר", אמר זילברשטיין בראיון לרדיו 90. לדבריו, במרבית המקרים יחסי המין בוצעו בהסכמת הילדה. "אתמול עצרנו קטין בן 17 ובגיר בן 22, שאיתם האירוע המיני היה לא בהסכמה", ציין קצין המשטרה.

לאחר שמסרו את גרסתם שוחררו מרבית הנערים החשודים למעצר בית בתנאים מגבילים. הוריהם התחייבו שיתייצבו לחקירה או לכל דיון לו יידרשו. שניים מהם, ובהם הסוכן המשטרתי, עדיין עצורים.