פשרה של הרגע האחרון: השביתה ברשויות המקומיות בוטלה

בתום דיון לילי הושגו הבנות עם ראשי הרשויוות המקומיות. לפי ההסכם, מענק האיזון יעלה ויוקם צוות בדיקה שימליץ על התאמות נדרשות ביחסי תאגידי המים והשלטון המקומי. ברשויות ברכו: "תוספת היסטורית"

זבל
זבל | צילום: רוני שיצר

(3:23 דקות)

אחרי פגישה לילית ארוכה הודיעו הבוקר (ראשון) בלשכת ראש הממשלה כי הושגה פשרה עם ראשי הרשויות המקומיות והשביתה שהיתה אמורה להתחיל הבוקר - לא תתקיים.

במהלך הלילה נועדו ראשי הרשויות עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר, יובל שטייניץ ושר הפנים, אלי ישי.

במסגרת ההבנות אליהם הגיעו בפגישה הוחלט להעלות את מענק האיזון לשנת 2011 ל- 2.775 מיליארד שקל ובשנה הבאה צפוי המענק לעמוד על 2.8 מיליארד שקלים. כמו כן סוכם על הקמת צוות בדיקה שימליץ תוך 45 יום על עריכת התאמות ביחסי תאגידי המים והשלטון המקומי.

במרכז השלטון המקומי ברכו על הפשרה. בהודעה שהוצאה מטעמו נאמר כי במסגרת הסיכומים הושגה תוספת היסטורית של 850 מיליון שקלים. כמו כן ברכו ראשי הרשויות על ההחלטה לבחון את נושא המים בהקדם במגמה להוריד את המע"מ ולהוזיל את מחירי המים.עוד הביעו שביעות רצון מהחלטה להקפיא את הסנקציות נגד רשויות שבחרו שלא להקים תאגיד מים.

"אני בטוח שאני מאכזב הרבה תלמידים בארץ, אבל אין ברירה חוזרים ללימודים והשלטון המקומי יפעל כפי שפועל כל יום", אמר יו"ר מרכז השילטון המקומי לחדשות 10 לאחר השגת ההסכם. בוחבוט סיפר כי הדיון במהלך הלילה עד להשגת ההסכם היה סוער.  "הדיון היה קשה, למרות שיש הרבה כסף למדינה תמיד טוענים שהמצב לא משהו, אבל אני שמח שיש הסכם ואין שביתה", ציין יו"ר מרכז השלטון המקומי.

יחד עם זאת בוחבוט משאיר את נשק השביתה בידיו ומבהיר: "הודענו גם לראש הממשלה וגם לשר האוצר שאנחנו שומרים לעצמנו את זכות השביתה". ביום שני יכנס יו"ר מרכז השלטון המקומי את האסיפה הכללית לאישרור ההסכם שהושג.

אתמול היה נדמה כי ישראל הולכת לקום לבוקר של שביתה. אחרי חוסר התקדמות במגעים עם האוצר, איימו במרכז השלטון המקומי לשבש את הלימודים בבתי הספר, למנוע את איסוף האשפה, להשבית את מוקדי החירום בעירייות וגם את עבודת הפקחים.

"אנו נחושים להשיג עבור תושבינו את המגיע להם בדין, לקבל את השירותים שאנו כשלטון מקומי מחויבים להם וכן שנוכל לאפשר לעובדי הרשויות המקומיות לקבל את שקיבלו עובדי המגזר הציבורי במדינת ישראל", נאמר אתמול בהודעה שהוציאו במרכז השילטון המקומי.  נוכח האיומים החליטו בצמרת המדינית לנסות ולגשר על הפערים בין האוצר לרשויות - מאמץ שצלח.