רכבת עלתה בלהבות ליד שפיים. 116 נפגעו, רובם קל

במהלך נסיעה של רכבת לכיוון תל אביב, עלו באש מספר קרונות באזור חוות רונית, ומאות נוסעים פונו. 5 נוסעים נפצעו בינוני ועשרות אחרים באורח קל משאיפת עשן, כוויות וחבלות

שריפה ברכבת ליד שפיים
שריפה ברכבת ליד שפיים | צילום: אור גרנט – אתר חדשות בזמן אמת

(3:32 שניות)

 

דרמה על הפסים: שריפה פרצה הבוקר (חמישי) במהלך נסיעה ברכבת שיצאה מנהריה לכיוון תל אביב. לפי ההערכה ראשונית האש פרצה במנוע הרכבת בשל קצר חשמלי, כשהיתה ליד שפיים. ממד"א נמסר כי 116 בני אדם נפצעו, מתוכם 5 בינוני והשאר קל, כשהם סובלים משאיפת עשן, כוויות, חתכים וחבלות.

לוחם מג"ב ירה לחלון כדי לאפשר חילוץ של נוסעים >>

כתוצאה מהשריפה מספר קרונות של הרכבת עלו באש סמוך לחוות רונית. במגן דוד אדום הכריזו על אירוע רב נפגעים, וכוחות גדולים יצאו למקום בנוסף לכוחות כיבוי אש. עשרות אמבולנסים פינו את הפצועים לבתי החולים איכילוב בתל אביב, מאיר בכפר סבא, השרון ובלינסון בפתח תקווה ולניאדו בנתניה.

מעדויות ראשונות עולה כי נהג הרכבת לא הבחין באש שפרצה באזור האחורי של הרכבת, ומאבטח שהבחין באש הוא שלחץ על כפתור שעצר את הרכבת.

נוסעים ברכבת סיפרו על בהלה ובריחה החוצה מהקרונות. ענן שרף מכפר חורפיש סיפר כי "אנשים התחילו לרוץ לכיוון הקרון שלנו וצעקו אש אש". בראיון לרדיו 90 אמר האיש כי אחרי כמה רגעים של בלבול יצאו הנוסעים החוצה. "ראינו עשן שחור ושמנו לב שיש אנשים ששאפו עשן ו גם כאלה שנפלו כשירדו מהרכבת".

לוחם מג"ב שנסע ברכבת והיה בדרכו לבסיס, חילץ את נוסעי הקרון, תוך שהוא משתמש בנשקו ויורה לעבר החלון. בשיחה עם הלוחם הוא סיפר כי נוסעי הקרון חשו מחנק ועשן רב עטף את הקרונות , ולכן גילה תושייה מחשש לחייהם.

נוסעת אחרת שהיתה ברכבת שעלתה באש סיפרה לגלי צה"ל כי הרכבת נעצרה ואמרו לנוסעים לרדת כמה שיותר מהר. "אנשים נבהלו, השאירו את הדברים שלהם בקרונות", אמרה.

דובר כיבוי אש בנתניה, דן יוספסברג, סיפר עשרה צוותי כיבוי מתניה ומהאזור פועלים. לדבריו, ממה שידוע נדלק אחד הקרונות, וכתוצאה מכך מנסים למנוע את התשפטות האש לקרונות נוספים. חלק מקרון הרכבת אף קרס. בראיון לרדיו 90 סיפר יוספברג כי הכבאים ביצעו פינוי של כל הרכבת ושמחו לראות שאף אחד לא נלכד במקום.

בעקבות האירוע, הופסקה תנועת הרכבות בין חיפה לתל אביב בשני הכיוונים.