שרון חזר הביתה: ראש הממשלה לשעבר שב לחוות השקמים

אריאל שרון השרוי בתרדמת כמעט חמש שנים הועבר מבית החולים שיבא בתל השומר לביתו בחוות השקמים. ההעברה התבצעה בליווי צוותים רפואיים וכוחות משטרה גדולים. בחווה יטופל שרון על ידי צוות רפואי מצומצם שהוכשר לכך

אריאל שרון
אריאל שרון | צילום: רויטרס

(1:37 דק')

כמעט חמש שנים לאחר ששקע בתרדמת, הועבר הבוקר (שישי) ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, לביתו בחוות השקמים. צוותים רפואיים העבירו אותו במבצע לוגיסטי מורכב וחסר תקדים מבית החולים שיבא בתל השומר לביתו שבדרום.

איש חדשות 10, דניאל חג'בי, תיאר את מהלך ההעברה לחווה ודיווח כי בסביבות השעה 07:30 נכנסה השיירה למתחם החווה. בנו של ראש הממשלה לשעבר, גלעד שרון, הוביל את האמבולנס הצהוב בו היה שרון לעבר הבית ובכדי להסתיר את העברתו של שרון לפנים הבית, נפרסה יריעת בד בצבע ירוק.

בתהליך ההעברה השתתפו גם כוחות גדולים של המשטרה שליוו את ההעברה מרגע היציאה מבית החולים ועד ההגעה לחוות השקמים. בביתו הוא ישהה בנוכחותו של צוות רפואי מצומצם שהוכשר על ידי בית החולים לטפל בו באופן קבוע בחווה. שרון הועבר אל ביתו באמבולנס מיוחד, כשהוא מונשם, ולצדו היה צוות רפואי מלא הכולל בין היתר רופא ופראמדיק צמודים.

"אנו מברכים על העברתו של ראש הממשלה לשעבר לסביבה שיותר מתאימה ונוחה לטיפול בו", אמר אתמול לחדשות נענע 10 גורם בכיר בבית החולים שיבא. "במשך תקופה ארוכה ייעצנו לבני משפחתו אילו מכשירים יש להכין בחדר המיוחד שהוכן עבורו בחווה, שם הוא יוכל לזכות לטיפול מסור כפי שזכה בבית החולים, רק בסביבה יותר ידידותית". לדברי הרופאים, שרון ייאלץ לשוב מדי פעם למרכזים רפואיים לצורך בדיקות רפואיות שלא ניתן יהיה לבצע בסביבה ביתית. החזרה הראשונה שלו לבית החולים תהיה כבר ביומיים הקרובים.

ועדת הכספים אישרה תוספת תקציב לטיפולים

ראש הממשלה לשעבר לקה ב-18 בדצמבר 2005 לקה באירוע מוחי קל, שבעקבותיו קיבל תרופות מדללות דם ואמור היה לעבור צנתור. ערב הצנתור, ב-4 בינואר 2006, עבר שרון אירוע מוחי נוסף שנגרם כתוצאה מדימום מוחי. הפעם מדובר היה באירוע חמור הרבה יותר ושרון שקע בתרדמת - מצב בו הוא נתון עד היום. תחילה הוא אושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ולאחר מכן הועבר למחלקה לשיקום נשימתי בתל השומר.

לאחר האישפוז אישרה ועדת הכספים של הכנסת את המלצותיה של ועדה ציבורית, שקבעה כי שרון יקבל שירותים רפואיים מלאים על חשבון המדינה למשך חמש שנים. השבוע אישרה ועדת הכספים תוספת תקציב עבור הטיפולים.