נמצאה הקופסה השחורה באתר התרסקות מטוס ה-F-16I

ראש מטה חיל האוויר הודיע כי אותרה הקופסה שעשויה לשפוך אור על מה שאירע בדקות האחרונות לפני התרסקות המטוס במצפה רמון. בחיל האוויר דבקים בהערכה כי לא היה מדובר בכשל טכני כי אם בטעות אנוש שנגרמה מאי התמצאות בגובה

עידו נחושתן בזירת התרסקות מטוס ה- f16i במכתש רמון
עידו נחושתן בזירת התרסקות מטוס ה- f16i במכתש רמון | צילום: דובר צה"ל

(2:34 דק')

שעות אחרי מציאת גופותיהם של הטייס והנווט שהתרסקו אל מותם במצפה רמון, הודיע  היום (חמישי) ראש מטה חיל האוויר, תת אלוף, נמרוד שפר, כי נמצאה הקופסה השחורה של מטוס ה-F-16I. בחיל האוויר מקווים כי הממצאים שיעלו ממנה יצליחו לשפוך אור על מה שארע במטוס דקות לפני ההתרסקות .

התרסקויות בחיל האוויר: כרוניקה של אסונות >>

המטוס התרסק במהלך אימון - חיפושים נערכו אחרי אנשי הצוות >>

אחרי שעות: אותרו גופותיהם של הטייס והנווט>>>

עם איתורה תועבר עתה הקופסה אל  חברת "לוקהיד מרטין" שם יבצעו ניתוח נתונים בניסיון להתחקות אחר הסיבות שהובילו להתרסקותו של המטוס. לפי ההערכות, הסיבה שגרמה לאסון אינה נעוצה בתקלה טכנית. בחיל האוויר העריכו עוד קודם לכן כי מדובר היה בטעות אנוש של חוסר התמצאות ואי הבנה של הגובה בעת ביצוע הנמכה.

כמו כן סיפרו כי בתרגיל לא נראו סימנים מחשידים במטוס הסופה וכי אין לכלי הטייס הסטוריה של תקלות. למרות זאת, כמשנה זהירות הורה מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, על עצירת כל טיסות האימונים של מערך מטוסי הסופה. בנוסף מינה

ועדת חקירה בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה לבדיקת נסיבות האירוע.

האירוע בו נהרגו רב-סרן עמיחי איטקיס ורב סרן עמנואל לוי התרחש אמש בשעות הערב. עם היוודע דבר התרסקותו של המטוס במהלך טיסת אימון בדרום יצאו כוחות חיפוש אל השטח והטייס והנווט הוכרזו נעדרים. אולם כשירדה החשכה הופסקו החיפושים וחודשו שוב עם אור ראשון.

כוחות קרקעיים יצאו אל השטח כשהם סורקים  את אזור מכתש רמון, בסיוע מטוסים, מזל"טים ויחידת החילוץ 669. רק בשעות הצהריים אותרו הגופות והשניים הוכרזו כחללים.

עם היוודע דבר האסון ירד אבל כבד על מושב שדה ורבורג בו מתגוררת משפחתו של רב סרן איטקיס. הבן, עמיחי, סגן מפקד טייסת בחיל האוויר צלל אל מותו חמישה חודשים לפני שהיה אמור להינשא לבחירת ליבו. זו היתה הפעם השניה בה התדפק השכול על בית המשפחה. ב-1998 מת האח ברק בעת שירותו הצבאי.

"אתה יכול לתאר לעצמך איזה תעצומות נפש היו צריכים ההורים כדי להיעתר לבקשה לצאת לקורס טיס אחרי שאיבדו את בנם הבכור", סיפר חבר הכנסת, זאב בוים, חבר קרוב של המשפחה. הוא סיפר כי מגיל מצעיר התעניין עמיחי בטיס. "הוא היה בונה טיסנים ודגמי מטוסים, היה קורא ביטאוני חיל האוויר. ממש הכשיר את עצמו מילדות כדי להיות טייס". עמיחי הותיר אחריו זוג הורים ואחות בת 22. " אנחנו מקווים שהיא תיתן להם כוח להמשיך בחיים", אמר בוים.