נתניהו נאם בכינוס בניו אורלינס, מתפרעים הוצאו מהאולם

ראש הממשלה הופרע מספר פעמים על ידי כמה מהנוכחים בכינוס הארגונים היהודיים בניו אורלינס, שהאשימו את ישראל במדיניות הכיבוש. "הכתובת שלהם ממש לא נכונה", אמר נתניהו וקרא לעצירת הגרעין האיראני

בנימין נתניהו נואם בכינוס הכללי של הארגונים היהודיים בניו אורלינס
בנימין נתניהו נואם בכינוס הכללי של הארגונים היהודיים בניו אורלינס | צילום: צילום מסך חדשות 10

(1:19 דקות)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הופיע הערב (שני) לפני העצרת הכללית של הארגונים היהודיים בניו אורלינס. נאומו של ראש הממשלה נקטע מספר פעמים על ידי כמה ממשתתפי האירוע, שחלקם הוצאו מן האולם על ידי המאבטחים שנכחו במקום. המתפרעים טענו כי מדיניות הכיבוש היא הגורם לדה לגיטימציה של ישראל בעולם.

כמה מן הנוכחים אף הניפו כרזות מחאה. במהלך הנאום ענה להם נתניהו: "אני מתכוון לדבר על הדה לגיטימציה שעושים לישראל, אבל הכתובת שלהם ממש לא נכונה".

ראש הממשלה הקדיש חלק רב מנאומו לאיום מצד איראן והרצון לשלום עם הפלסטינים. בפתח דבריו הזכיר נתניהו את הרצל ואמר כי ערב הרצל חזה את האתגרים שעמדו לפני העם היהודי המפוזר וחזונו הכיל 3 עקרונות: לזהות סכנות, לנצל הזדמנויות וליצור אחדות.

"הצורך הראשון הוא לזהות סכנה בזמן. הסיכון הגדול ביותר על ישראל והעולם היא איראן גרעינית", אמר נתניהו וציין כי הרפובליקה האיסלאמית ממשיכה להכחיש שואה, לשלוט בלבנון וסוריה ולהתעלם מארה"ב. "כך היא עושה בלי נשק גרעיני, תארו מה תעשה לו יהיה לה, מה חמאס וחיזבאללה יעשו", תהה נתניהו.

ראש הממשלה הביע הערכתו למאמצי הנשיא האמריקני, ברק אובמה וממשלו לקידום הסנקציות נגד איראן ואמר כי חייבים לעצור את תוכניתם הגרעינית. "עוד לא ראינו סימנים שאיראן שוקלת מחדש את עצירת התוכנית הגרעינית. הפעם היחידה שאיראן הפסיקה את תוכנית הגרעין היתה ב-2003, כשהם האמינו שיש איום צבאי נגדם. הפרדוקס הוא שאם הקהילה הבינלאומית רוצה לעצור את איראן ללא התקפה צבאית, הם צריכים להוכיח לאיראן שהיא מוכנה לזאת".

"הישראלים רוצים לראות שהפלסטינים מחוייבים לסיום הסכסוך"

בהתייחסו לתהליך המדיני אמר נתניהו כי הישראלים רוצים לראות שהפלסטינים מחוייבים כמוהם לסיום הסכסוך. "אנחנו רוצים לראות מחוייבות. אנו מוכנים להכיר במדינה פלסטינית כמדינת פלסטינית ומצפים מהם להכיר בישראל כמדינה יהודית לעם היהודי".

ראש הממשלה הדגיש כי ישראל מעוניינת בשלום בטוח. "יש לוודא שלא נצא ואיראן תכנס. זה מה שקרה כשיצאנו מלבנון ועזה. אנחנו לא רוצים טילים על תל-אביב. אם ישראל לא תשמור על נוכחות ביטחונית זה מה שיקרה ואני לא אתן לזה לקרות".

נתניהו שב והצהיר כי הוא מוכן לפשרות הדדיות מול הפלסטיניות. "לא אהמר בבטחון המדינה היהודית, וגם אתם לא צריכים. אני מקבל את זה שיש מנהיגים פלסטינים שרוצים לחיות לצדנו בשלום - אני מזמין אותם לדבר. מנהיגים שרוצים שלום צריכים להפסיק להציב תנאים לשיחות".

"מחברי דוח גולדסטון חייבים לישראל התנצלות"

עוד הוסיף ראש הממשלה בנאומו על חזונו של הרצל ואמר כי הוא צדק בדברים רבים. "הוא צדק במה שיקרה באירופה, בצורך המדינה וצבא שיגן עליה. הרצל היה אופטימי שחשב שלידת המדינה היהודית תפסיק את האנטישמיות. השנאה רק הופנתה אחרת".

נתניהו אמר כי היום לישראל לא נותנים דברים שיש לעמים אחרים, בראש ובראשונה הזכות להגנה עצמית. "הכי גרוע זה שיהודים חושבים את זה בעצמם", אמר. נתניהו התייחס לדוח גולדסטון שהאשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה במהלך מבצע עופרת יצוקה בעזה ואמר כי מחבריו חייבים לישראל התנצלות. "הדרך הטובה ביותר להדוף שקרים זה עם האמת", הוסיף.

"אם נצליח ונגיע לשלום הזה בין ישראלים והפלסטינים ושלום נרחב יותר עם אומות מסביבינו, אני מאמין שזה יתן אפשרויות כלכליות נרחבות לכולם", סיכם נתניהו.

(1:55 דקות)