עזה: פעיל ג'יהאד איסלאמי נהרג בפיצוץ מכונית

הפיצוץ אירע סמוך למטה חמאס בעיר עזה. הפלסטינים מדווחים כי מדובר בתקיפה של חיל האוויר, אך אין אישור ישראלי לכך. לטענת הפלסטינים ההרוג הוא תושב מחנה הפליטים אלשאטי בן 27

תקיפת חיל האוויר בעזה
תקיפת חיל האוויר בעזה | צילום: Getty Images/ אימאג'בנק

(25 שניות)

סדרת פיצוצים נשמעו היום (רביעי) בעיר עזה. כתוצאה מאחד הפיצוצים, שאירע במכונית סמוך למפקדת חמאס, נהרג פעיל ג'יהאד איסלאמי ואדם נוסף נפצע. עדי ראיה סיפרו כי עשן היתמר מעל האזור.

הפלסטינים מדווחים כי מדובר בתקיפה של חיל האוויר נגד פעילים חמושים, אך אין אישור ישראלי לכך. למקום הוזעקו שירותי החירום הפלסטיניים. לפי כלי התקשרות הפלסטינים ההרוג הוא מוחמד ג'מאל א-נמנם, בן 27 ממחנה הפליטים אלשאטי שבעזה.

לפני שבוע נהרג חמוש פלסטיני ממזרח למחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה. הוא נפגע מפגז שנורה על ידי צה"ל ומת במקום.  סוכנות הידיעות הפלסטיני "מען" ציטטה מקורות פלסטיניים ברצועה, שסיפרו כי ההרוג הוא ג'יהאד אפאנה, פעיל בן 20 של הג'יהאד האסלאמי. על פי הדיווח הוא נהרג במהלך "פעילות מבצעית".

לפני כן ירו חמושים פלסטינים ארבע פצצות מרגמה לכיוון ישראל. שלוש מהפצצות נפלו בשטח הרצועה, ואחת התפוצצה בשטח חקלאי הסמוך לקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

זמן קצר לאחר מכן זיהה צה"ל כמה פלסטינים שהתקרבו לגדר הגבול. לעבר השניים בוצע ירי ארטילרי ואחד מהם כאמור נהרג. מצה"ל נמסר אז כי יגיבו בחומרה לכל אירוע במהלכו תיפתח אש לעבר שטח ישראל.