ההסתדרות נערכת לשביתה: שטייניץ ועיני לא הגיעו להסכמות

בפגישה שהתקיימה בין שר האוצר ליו"ר ההסתדרות בתל אביב נותרו הצדדים בעמדתם. למרות המבוי הסתום במגעים, השיחות ימשכו בתחילת השבוע במאמץ לסיים את הסכסוך ולהסיר את איום השביתה

יובל שטייניץ
יובל שטייניץ | צילום: רויטרס

(2:12 דקות)

פגישתם של שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני הסתיימה ללא הסכמה. לפיכך, ההסתדרות והוועדים במשק ימשיכו בהיערכותם לקראת השביתה הכללית במגזר הציבורי, שאמורה להתחיל ביום שלישי בשעה 6 בבוקר.

בפגישה שהתקיימה בלשכת שר האוצר בתל אביב נותר האוצר בעמדתו, ולפיה 750 אלף עובדי המגזר הציבורי יקבלו תוספת שכר בשיעור של 0.5% עבור כל אחת משלוש שנות ההסכם שייחתם, ובסך הכל תוספת של 1.5%. לעומת זאת, ההסתדרות דבקה בעמדתה, ולפיה העובדים יקבלו תוספת שכר ששיעורה 3.5% לכל אחת משנות ההסכם, ובסך הכל תוספת מצטברת בשיעור של 10.5%-11%.

למרות המבוי הסתום במגעים, שני הצדדים ימשיכו בשיחות בניהם ביום ראשון וביום שני, במאמץ לסיים את הסכסוך ולהסיר את איום השביתה. באוצר מעריכים כי קיים סיכוי שהפערים בינם לבין ההסתרות יגושרו והשביתה תימנע, או לפחות תהיה קצרה ולא תימשך מעבר ליום אחד.

השביתה, אם תפרוץ, תקיף את משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, המועצות הדתיות, החברות הממשלתיות (לרבות הביטחוניות), נמלי הים, ההמראות מנתב"ג (נחיתות יתבצעו כרגיל), בתי החולים יפעלו במתכונת מצומצמת, בתי המשפט, מינהל האוניברסיטאות, הביטוח הלאומי, קק"ל והסוכנות היהודית. רכבת ישראל לא תפעל, אולם קווי אגד ודן יפעלו כרגיל. הסתדרות המורים שוקלת לקיים שביתה סמלית לאות הזדהות. חברי ארגון המורים העל-יסודיים יעבדו כרגיל.