נתניהו: "לא מוכן שלוד תהיה המערב הפרוע"

בעקבות שני מקרי הרצח שאירעו השבוע בלוד, ראש הממשלה הגיע לעיר כשהוא מלווה בשרים ישי ואהרונוביץ'. "זו מחוייבותנו להשיב את הביטחון האישי", הבהיר נתניהו

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

(1:56 דק')

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הפנים אלי ישי והשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' הגיעו הבוקר (חמישי) לביקור בלוד, בעקבות ריבוי מעשי הרצח בעיר. "אני לא מוכן לזה שלוד תהיה המערב הפרוע", הצהיר ראש הממשלה במהלך הביקור.

"יש סטנדרט לכל האזרחים - לכל אחד מגיע שוויון זכויות של ביטחון אישי", המשיך נתניהו. "זו מחוייבותנו להשיב את הביטחון האישי והיא תתבטא בחודשים הקרובים בלוד. שילוב הפעולות שאנו עושים כדי לקדם את לוד הוא שילוב מנצח לטובת תושבי לוד ואזרחי ישראל".

שלושת השרים הגיעו הבוקר ללוד, לאחר שבתחילת השבוע נרצחו בעיר שני בני אדם בתוך פחות מ-48 שעות. ביום ראשון בערב נרצח מול בניין העירייה מתקין הדודים סאמי חיג'אזי, בן 41. הוא נורה כשהיה בתוך רכב עם בתו בת ה-12 ומת בדרך לבית החולים.

בלילה שבין הימים שני לשלישי נרצחה באופן דומה אמל חלילי, גרושה בת 27. היא נורתה למוות כשנסעה ברכב עם בתה בת ה-7 ואחיה בן ה-15 בשכונת גני אביב בעיר.

חקירת שני מקרי הרצח הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז המרכז במשטרה. החוקרים טרם עצרו חשודים ברצח חיג'אזי, אך הבוקר נעצר החשוד הראשון במעורבות ברצח חלילי. החשוד הוא האח של גרושתה, שנעצר בנתב"ג עם שובו מחו"ל לאחר שיצא מהארץ זמן קצר לפני הרצח. במשטרה מעריכים כי חלילי נרצחה על רקע חילול כבוד המשפחה.

בעקבות שני מקרי הרצח, תגברה המשטרה את הכוחות בלוד. 80 לוחמי משמר הגבול התפרסו אתמול ברחבי העיר כדי להגביר את תחושת הביטחון לתושבים.