חיפושים אחר ישראלי שנפל מספינת תיור שהפליגה לקפריסין

מסוק של חיל האוויר וכלי שייט מצרפת וקפריסין מנסים לאתר ישראלי שנפל מהספינה שיצאה מנמל אשדוד. בעקבות האירוע יצאה הספינה חזרה לכיוון ישראל. ממשרד החוץ נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה

ספינה
ספינה | צילום: אימג' בנק / Getty Images

(30 שניות)

צעיר ישראלי כבן 26 נפל הלילה (שני) מספינה במהלך שיט תיירותי באזור קפריסין למימי הים התיכון. התקרית אירעה במהלך השיט של הספינה "מיראז'", הידועה בכינויה "מג'יק 1", שעשתה את דרכה לקפריסין מנמל אשדוד.

בעקבות ההודעה על נפילתו של הצעיר, הזניק חיל האוויר הישראלי מסוק כדי לסייע בחיפושים. גם כוחות הצלה קפריסאים הכוללים מסוקים וספינות מסייעים במאמצים. החיפושים מתבצעים במרחק של 50 עד 70 מייל מחופי ישראל, שם על פי ההערכה הוא נפל למים. בעקבות האירוע הסתובבה האנייה ויצאה לכיוון ישראל. ממשרד החוץ נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה.

בשנים האחרונות אירעו מספר מקרים של נוסעים שנעלמו במהלך הפלגות והיה קיים חשש לחייהם. בחודש אפריל 2009 התקיימו חיפושים אחר תושב תל-אביב שנעלם במהלך הפלגת נופש בים התיכון. בנו הודיע למשטרה על היעדרו. חפציו של האיש אותרו על הספינה מספר ימים לאחר ששבה לארץ.

ביוני 2006 מת גבר בן 87 ממרכז הארץ בחיפה לאחר שמעד ונפל קרוב לספינת תענוגות, עליה היה אמור לעלות לחופשה. הקשיש מעד בצעד האחרון בדרך מהרציף לספינה, נפל לים ועובדים בנמל משו אותו מן המים. נסיונותיהם הממושכים של צוותי הצלה לבצע בו החייאה נכשלו, והם נאלצו לקבוע את מותו במקום.