נשק התגלה ברכבה של ישראלית במחסום מדרום לבית שאן

מאבטחים של משרד הביטחון במחסום בזק בצפון בקעת הירדן סרקו רכב ובו נהגת ערביה-ישראלית תושבת הכפר בועיינה נוג'ידאת. בבדיקה נמצא אקדח ומספר מחסניות. לאחר מכן נעצר גם בנה בן ה-16 והחשד הוא אמצעי הלחימה נרכשו לצרכים פליליים

נשק מאולתר שנתפס מוסלק ברכבה של אזרחית ישראלית במעבר הבקעה על ידי מאבטחי משרד הביטחון. התמונה באדיבות משרד הביטחון.
נשק מאולתר שנתפס מוסלק ברכבה של אזרחית ישראלית במעבר הבקעה על ידי מאבטחי משרד הביטחון. התמונה באדיבות משרד הביטחון. | צילום: משרד הביטחון

אישה תושבת הכפר בועיינה נוג'ידאת ובנה בן ה-16 נעצרו הערב (שלישי) לאחר שבמכוניתה של האישה התגלו אקדח מאולתר ומספר מחסניות. על פי החשד רכשו השניים את אמצעי הלחימה בשטחי הרשות הפלסטינית והתכוונו להבריח אותם לישראל לצרכים פליליים.

האירוע החל כאשר מאבטחי רשות המעברים של משרד הביטחון עצרו את האישה כאשר התקרבה למחסום בזק שמדרום לבית שאן מכיוון שטחי הרשות הפלסטינית. האישה נעצרה במחסום שנמצא בצפון בקעת הירדן לאחר שנהגה לבדה ברכב ועוררה את חשדם של המאבטחים.

לאחר בדיקה שנערכה במקום התברר כי מדובר באזרחית ישראלית אך לא היו ברשותה תעודות מזהות כלשהן. בבדיקה זו נמצאו גם האקדח והמחסניות. לאחר מכן נעצר גם בנה של האישה. השניים כאמור נעצרו והועברו לחקירה.

אתמול דווח כי בחודש האחרון עצרה יחידת מחוז מרכז בתחום גניבת אמצעי הלחימה 16 תושבי רמלה, לוד, רהט וטייבה בחשד לסחר באמצעי לחימה. העצורים חשודים כי נהגו באמצעות שיטות שונות לגנוב נשק ולסחור בו בקרב עבריינים באזור מגוריהם. במהלך החיפושים שנערכו במהלך המעצרים, נתפסו שלושה אקדחים, רימון הלם, מחסניות ותחמושת נוספת.

מהחקירה עלה כי החשודים הפעילו רשת מתואמת של סחר ואספקת אמצעי לחימה. הם רכשו כלי נשק גנובים ומכרו אותם לארגונים עבריינים באזור. ביום ראשון הוגשה הצהרת תובע כנגד ארבעה חשודים ואתמול הוגשה ההצהרה כנגד 12 החשודים הנוספים.